Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av FilipDjurberg
#1179456
Hej!

Jag är sugen på att byta till led i backljuset och blinkers bak. Fattar inte varför det inte är det från början och tråkiga halogen :???:
Det jag får fram på volvo är
Backljus 21w / H21W LL och någon som är insatt vad man ska köra med för led lampor?
+ Vad är det för lampor i blinkers bak? Står inget om det..

Bilen är en V90 R-Design MY18

Tror det ser mycket roligare ut att byta ut allt halogen till led. :-)-)

Tack på förhand,

Filip
av Elektrikern84
#1179479
Jag har inget svar på din fråga men kan bara hålla med. XC90 är ju full led bak och även nya XC60. Varför går man ett steg tillbaka på S/V90? Min gissning är för att ha något att uppdatera vid faceliften?
av FilipDjurberg
#1179621
Elektrikern84 skrev:Jag har inget svar på din fråga men kan bara hålla med. XC90 är ju full led bak och även nya XC60. Varför går man ett steg tillbaka på S/V90? Min gissning är för att ha något att uppdatera vid faceliften?
Lite så jag tänker också, men så himla tråkigt när allt annat är led! Ska försöka forska vidare och även kolla med min ÅF hur jag går till väga! :-)-)
av liketlever
#1179801
Är väl bara blinkers som är halogen?

Skickat från min D6603 via Tapatalk
av liketlever
#1179802
liketlever skrev:Är väl bara blinkers som är halogen?

Skickat från min D6603 via Tapatalk
Och backljus?

Skickat från min D6603 via Tapatalk
av PelleTh
#1180439
Jag var inne på Mekonomen och frågade idag angående detta. Dom hade en lampa från Ledson med inbyggd CANBUS med samma lampfattning som originalet som sitter i. Frågade om felkoder osv och han sa att så den länge den har inbyggd CB slipper man felkoder. Rätt eller fel, det kan jag inte avgöra. Priset var ganska saftigt, 539:- för ett par. Försökt leta upp en bild från deras hemsida men har inte hittat någon än.
Användarvisningsbild
av titanium
#1180464
Jag har testat olika ledlampor med canbus på flera bilar. Renault, Audi och BMW.
Inte på någon har det funkat med ledlampor trots att de är canbuslampor. Inte någon ledlampa har funkat som blinkers. Bara tokblinkar hela tiden.
Har idag ledbacklampa från Xenonkungen monterat. Grymt bra ljus men ger tyvärr felmeddelande.
Struntar i felmeddelandet då det starka backljuset är så mycket värt.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 16

Ingen såg det komma när hela huset &[…]

Först måste du ta bort den beiga plaste[…]

Tänk den dag det kunde bli så att bilti[…]

Nya E-klass AllTerrain kanske?