Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Derank
#1210566
Rillee skrev:Hade jag trimmat med bsr så hade jag köpt med en PPC. Innan jag lämnar in bilen på service hade jag laddat in original mjukvaran och efter service dragit in trimmet igen.
Har för mig att PPC inte finns till V90, ännu iaf. och du måste in och avkoda ECUn, den sprättas som en konservburk :-)
av AndS
#1210634
Derank skrev: Der finns dom som avsäger sig SW uppdateringar fast de inet trimmat sin bil, fråga din mek nästa gång får du höra.
Själv tar jag uppdateringarna och blåser in trimfilen igen.
Lika tokigt det att inte installera tillgängliga uppdateringar. Det kan ju vara förbättringar utifrån säkerhetsperspektiv, t.ex. situationer när bilens automatiska funktioner ska aktiveras.
Användarvisningsbild
av Derank
#1210713
Så kan det vara. Sedan finns det de som fått oönskade features när de uppdaterat bilen. Och backa filen går inte. Därför avsäger sig vissa det
#1211866
BSR: Utökning med 62 % och gå från 150 till 243 hk. Med den snabba 8-stegade lådan är det succé. :-)
Mycket nöjd!! En helt ny bil. Fler hästar en en Polestar-optimerad D5 om jag inte läst fel. :-O
#1211873
Derank skrev:Gött, visst blir det som natt och dag

Jepp. Stor skillnad. :-)
#1211874
Flajjan skrev:Vad händer vid service och uppdatering av all mjukvara i bilen? Då försvinner väl BSR mjukvaran? Får man den igen av BSR?
Enklast är om du säger till att de inte skall uppdatera programvaran. Händer det så lägger BSR in sin programvara igen utan kostnad.
#1356602
Hej !

Har beställt PPC till min bil nu V90 -17 D3 AWD. Jag har läst man måste avkoda först, vad innebär detta och är det något man alltid måste göra - om man exempelvis vill lägga in orginaltrimmet igen?

Är det svårt att avkoda? Måste man bryta sönder något i ECU på min modell? Läst lite på forumet, men då har det varit om andra bilmodeller.

Allt gott ! Tacksam för svar.

MVH Richard.
Volvo EX40 billigast att serva

Enligt artikeln som jag länkar till nedan s&a[…]

Möjligen situajonen blir lite annurlunda n&[…]

Har dratt 1300kg-henger med V60 2015.5 med samme m[…]

Sensus var lite "trög" typ 17-18 me[…]