Jonathan81 skrev:Familyman skrev:Jag hade mer än gärna valt Polestar med bibehållna garantier om det var ett valbart alternativ.
Spontant så känns det som att BSR trycker ur allt vad det går ur motorn, vilket känns lite riskabelt.
Det hade känts bättre om de hade erbjudit en trimning som trycker upp D3 AWD:n till D4:ans prestanda.
150k känns väl så där att lägga upp för ett oförutsett motorbyte även om man inte står och faller med summan.
Frågan är om man verkligen kan bli återbetalningsskyldig för ett komplett motorbyte?
Kolla med bsr. Tror dom kan erbjuda maskinskadegaranti mot kostnad givetvis. Så kan du sova lugnt..
Bsr är stora och släpper inte trim som rasar motorer till höger och vänster.
Du kan inte teckna motorförsäkring på en bil du inte äger, no way. Och finansbolaget som äger bilen kommer slå bakut om du föreslår att de ska teckna motorgaranti på sin bil hos BSR för att du ska toktrimma den. Kontraktsbrott blir det också för alla avtal jag sett förbjuder trimning.
Det som gäller är att du trimmmar bilen utan att berätta för ägaren och ha bufferten till hands om det rasar. Chansen är ju väldigt grymt liten.
Där jag jobbar åkte en kille på 130.000 kr när han rasade motorn. Det blev många månader med löneavdrag innan det var betalt.
Vi snackar en ny bil som ägs av ett finasbolag, Du kan inte komma och snyftande dra fram en billig verkstad i skogen som sätter in en beggad billig utbytesmotor från skroten. Det blir så klart aktoriserad volvoverkstad som monterar ny originalmotor.
Du kan inte vinna något om du inte satsar lite själv och chansar lite. Chansen att det rasar är ju mikroskopisk.
Friheten dog i Sverige 1967 när den fria farten försvann.
Alla vill dö unga, men helst så sent som möjligt.