Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1244301
Ja jag kan tycka att det är lite skumt med så lång leverans, kanske beror det på att det är bryt mellan årsmodellerna. Såg att D3 nu har åttaväxlad automat istället för sex kanske påverkar tillgången på växellådor? Men det är väll bara att vänta och se vad som händer känns lite svårt att trycka på Volvo för en snabbare leverans :-D
#1246890
Beställde min V90 18/3. Min säljare sade till mig att det är 5-6V leverans, Min Volvo säger att beräknad lev. Är V25. Den har redan backat en vecka från 26 till V25 på bara någon dag. Vi får väl se vad resultatet blir.

Edit: Sista dagen för ändringar är idag.
#1246977
antonkg skrev: fre 27 apr 2018, 13:02 Beställde min V90 18/3. Min säljare sade till mig att det är 5-6V leverans, Min Volvo säger att beräknad lev. Är V25. Den har redan backat en vecka från 26 till V25 på bara någon dag. Vi får väl se vad resultatet blir.

Edit: Sista dagen för ändringar är idag.
Konstigt.
Jag beställde min V90 Cross Country den 17 april och fick mejl efter 2 dagar att jag kunde följa tillverkningen på "Min Volvo". När jag loggade in direkt stod det "Sista dag för ändring 17 apr" dvs samma dag som jag gjorde beställningen.
Ringde försäljaren som kontaktade fabriken och fick svaret att för att göra ändringar måste min order makuleras helt och göra en ny beställning. Det positiva är att leveransen är beräknad till v23.
#1247000
mvos skrev: lör 28 apr 2018, 07:28
antonkg skrev: fre 27 apr 2018, 13:02 Beställde min V90 18/3. Min säljare sade till mig att det är 5-6V leverans, Min Volvo säger att beräknad lev. Är V25. Den har redan backat en vecka från 26 till V25 på bara någon dag. Vi får väl se vad resultatet blir.

Edit: Sista dagen för ändringar är idag.
Konstigt.
Jag beställde min V90 Cross Country den 17 april och fick mejl efter 2 dagar att jag kunde följa tillverkningen på "Min Volvo". När jag loggade in direkt stod det "Sista dag för ändring 17 apr" dvs samma dag som jag gjorde beställningen.
Ringde försäljaren som kontaktade fabriken och fick svaret att för att göra ändringar måste min order makuleras helt och göra en ny beställning. Det positiva är att leveransen är beräknad till v23.
Jäklar, Snabba ryck för din del. Pratade med säljaren igår en snabbis, och hon sade att leverans också var V23, men att dem skulle ha 2 veckor på sig för färdigställande, Någon som vet vad detta innebär? (Vet att jag lade till lackförsegling bland annat, men 2v?).
#1247107
Det kan vara lister som skall monteras, stänklappar, dragkrok (vissa monterar hos sig och vissa, som för mig, fick det monterat i fabrik), tvätta av, uppdatera mjukvara e.t.c.
Två veckor verkar vara standard för det är bättre att vara klar före utsatt tid än efter, och det är svårt för de att planera in hur mycket det är att göra när bilen kommer.

Så är det lite att göra och de har luckor för det så kan den vara klar på två dagar.
  • 1
  • 42
  • 43
  • 44
  • 45
  • 46
  • 54

Möjligen situajonen blir lite annurlunda n&[…]

Har dratt 1300kg-henger med V60 2015.5 med samme m[…]

Sensus var lite "trög" typ 17-18 me[…]

Ok, comviq var inte behjälpliga med det...