Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1250952
Vilken tur ni har. Står fortfarande v24 och 3 veckor kvar. Brukar ändra sig på onsdagar.. Kollar minvolvo hela tiden. Förhoppningsvis blir den byggd imorgon.. peppar peppar..... :-/
#1250953
Bravo skrev: tis 22 maj 2018, 15:48
betterlead skrev: tis 22 maj 2018, 07:48
Bravo skrev:Nu ändrades min order till byggd =D
Fortfarande beräknad leveransvecka 24.

Hur har det vart för er när den slagit om till "Byggd" när lämnar den Torslanda ?
För att göra er lite nervösa:
Min XC60 T8 var hos min handlare ca 4-5 dagar efter "Byggd". Nu har den stått där sedan den 8 maj och jag kan inte hämta ut den eftersom Volvo missat att registrera ett stort antal bilar, däribland min. Inga konkreta besked heller, "kanske imorgon - kanske om tre veckor". Ingen vet, utom någon fegis som inte vill ta ansvar och avslöja hur det verkligen är och när registreringen blir gjord. Obs, inte min handlares fel. Bilen är leveransservad och väntar bara på skyltarna.
Stor SUCK.
Har läst det i lite andra trådar. Känns som att det bara är T8or eller har jag fel?
Har beställt en T6a nämligen
Tror nog att det är så... även jag har en T6:a på ingång.
#1251057
Quant skrev: ons 23 maj 2018, 17:34
antonkg skrev: ons 23 maj 2018, 15:57 Suck, ingen bil idag heller... :-(
Vad för modell och motor är beställd?
V90 T4 MOMENTUM PRO EDITION

Svart innertak
Komfort paket pro
Teknikpaket pro
Klimat VOC
Sensus Connect PS, Harman Kardon 9", Inkl SUB
Akustikrutor
Tonade rutor
19"
mm..mm
Senast redigerad av 1 antonkg, redigerad totalt 0 gånger.
#1251089
slapshot33 skrev: ons 23 maj 2018, 20:24 Ja, det går att beställa vilket jag gjort men blev uppringd av åf idag beträffande att dom inte kan ladda ner programvaran...Polestar har uppenbart inte släppt det ännu. Fick dock inget datum på när det släpps.
Jag beställde min V90 CC med Polestar optimering den 17 apr och den är färdigbyggd och på väg till volvohandlare enligt "Min Volvo". Har inte fått något samtal så den borde vara optimerad.
#1251120
Om det inte är så att den ska optimeras hos åf och inte hos Volvo Cars? I mitt fall skulle den optimeras hos åf och det var verkstan hos åf som inte kunde ladda ner programvaran. I mitt fall är det en XC60 T5 men vet inte om det gör någon skillnad.
  • 1
  • 44
  • 45
  • 46
  • 47
  • 48
  • 54
Weber 32dir på en b20

Skumt, B20A har enkel förgasare, oftast Strom[…]

Div delar till Volvo 740/940

Baklampor till Volvo 944, (bakluckan), vä och[…]

Jag har då en v70 från 2001 2,4t med m[…]

Man kan halvera priset helt enkelt genom att s&a[…]