Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1171393
Vonschneider skrev:Jag hade ursprunglig leveransvecka 21, blev uppringd i tisdags och hämtar bilen idag. Minvolvo går inte att lita på, den säger att det fortfarande är 2 veckor kvar till leverans. Så från v.21 till v.18. Det är en MY17 för dem som undrar.
Några kommentarer om nya bilen??? =)
#1171472
Elektrikern84 skrev:
riha skrev:Jag fick vecka 23 som levtid (beställning slutet februari), ändrades till vecka 21. För två dagar sedan så fick jag mail om att bilen är färdigbyggd i Torslanda och att den skall levereras om ca 2 veckor.

Tyvärr så i samband med att jag fick mailet och tittade in på "mina sidor" på volvo så kunde jag även se att bilen blivit FELBESTÄLLD från ÅF, de har beställt en D4 190hk istället för en D4AWD 190hk.

Så, idag har jag kontakt med ÅF som kommer behöva lägga en ny beställning så att jag får en AWD, såklart med en säkerligen lång ny väntetid för leverans. SUCK!!!!!!

Där var de 9 veckors väntetid förgäves....
Men kul :-( Annars begär fu fet fet rabatt eller fri lånebil fram till den nya bilen kommer då måste ha en och blivit lovad!

Fick ny leveranstid, v28 (8 veckor enligt "min Volvo" sidorna), mitt i semestern. Tråkigt värre.
Säljaren sa att vi redan hade fått lite gräddfil med den leveranstiden men skulle se vad han mer kan göra och vi skulle höras mer om det på onsdag.
Onsdagens info får sätta ribban.
#1172223
När jag var förbi min ÅF idag berättade dom att Volvo "dragit in" på industrisemestern i år.
Det betydde att dom har sånt tryck att dom i år kommer se till att inte stänga fabriken vilket dom vanligtvis har gjort.
Detta har inte hänt de senaste 8 åren som jag fick informationen och det beror på att kunna leverera fler bilar och i tid.

Grattis Volvo, kul att det går bra!
Håll bara i kvalitetstänket!
#1172244
Ursprunglig leverans v17 sen 21 sen 18 var klar för hämtning v19. MEN de hade glömt o filma bakrutorna som jag beställt, man kan inte beställa akustikrutor med mörka rutor utan måste beställa filmning efteråt. (Gäller V60CC)
#1172336
Xanthopteryx skrev:
Elektrikern84 skrev:
Mag82 skrev:Ursprunlig leverans vecka 23. Hämtad idag(v19)!
Många som får mkt tidigare. Har stått 27 på min hela tideb ?:-/
Du har ju redan så tidigt ;-)

/Ursprungligen vecka 43
Jag fick också v 44 meddelat av ÅF men när kom in på Min Volvo har det stått v 27 sen början. Antar jag fått en redan förbeställd bil som ÅF ändrat på.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 54

Polering sedan 2k lack EX: LÄNK-->https:/[…]

Strålkastarglas (plast) fix

Hur har det gått?

Framhjulslager V50

Ford Focus / Volvo C30/s40/V50 (och C70?) är […]

Yttertemperatur mätare

Bytte sensorn i förmiddags. Avhjälpte ty[…]