Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1248453
Bravo skrev: sön 29 apr 2018, 11:04 Hur ofta uppdateras "min volvo " ? kan man lita på den helt med leveranstid, specs osv ?
En gång i månaden, sen när man närmar sig så ändras det så fort volvo ändrar något.
Du kan se när det senast uppdaterades i MinVolvo.
Så var det för mog iaf.
#1250805
Bravo skrev:Nu ändrades min order till byggd =D
Fortfarande beräknad leveransvecka 24.

Hur har det vart för er när den slagit om till "Byggd" när lämnar den Torslanda ?
För att göra er lite nervösa:
Min XC60 T8 var hos min handlare ca 4-5 dagar efter "Byggd". Nu har den stått där sedan den 8 maj och jag kan inte hämta ut den eftersom Volvo missat att registrera ett stort antal bilar, däribland min. Inga konkreta besked heller, "kanske imorgon - kanske om tre veckor". Ingen vet, utom någon fegis som inte vill ta ansvar och avslöja hur det verkligen är och när registreringen blir gjord. Obs, inte min handlares fel. Bilen är leveransservad och väntar bara på skyltarna.
Stor SUCK.
#1250814
Då ska jag försöka göra er lite mer glada

Blev uppringd av min ÅF igår och bokade in leverans till den 5/6. Dvs. v23 istället för v24 som var ursprungliga veckan. Verkar som bilen fått regnr då det stod skrivet i bekräftelsemailet från ÅF. På Min Volvo står det fortfarande leverans v24 och inget regnr eller Vinnr står med.
#1250883
betterlead skrev: tis 22 maj 2018, 07:48
Bravo skrev:Nu ändrades min order till byggd =D
Fortfarande beräknad leveransvecka 24.

Hur har det vart för er när den slagit om till "Byggd" när lämnar den Torslanda ?
För att göra er lite nervösa:
Min XC60 T8 var hos min handlare ca 4-5 dagar efter "Byggd". Nu har den stått där sedan den 8 maj och jag kan inte hämta ut den eftersom Volvo missat att registrera ett stort antal bilar, däribland min. Inga konkreta besked heller, "kanske imorgon - kanske om tre veckor". Ingen vet, utom någon fegis som inte vill ta ansvar och avslöja hur det verkligen är och när registreringen blir gjord. Obs, inte min handlares fel. Bilen är leveransservad och väntar bara på skyltarna.
Stor SUCK.
Har läst det i lite andra trådar. Känns som att det bara är T8or eller har jag fel?
Har beställt en T6a nämligen
#1250884
Quant skrev: tis 22 maj 2018, 09:16 Då ska jag försöka göra er lite mer glada

Blev uppringd av min ÅF igår och bokade in leverans till den 5/6. Dvs. v23 istället för v24 som var ursprungliga veckan. Verkar som bilen fått regnr då det stod skrivet i bekräftelsemailet från ÅF. På Min Volvo står det fortfarande leverans v24 och inget regnr eller Vinnr står med.
Grattis. Hoppas på samma fina samtal snart.
  • 1
  • 43
  • 44
  • 45
  • 46
  • 47
  • 54

Billigaste lösningen är att ersätta[…]

Kolla trycvärden och temperaturer på en[…]

Nästa elbil från Volvo?

I carup står det att Volvo ska presentera n&[…]

Superkort klipp men så här ser det ut f[…]