Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av xc90Bjorn
#1172819
Ble det noen løsning på at rattknappene ikke fungerer?
På min XC90 2016 sluttet de å fungere sist uke.
I går var det den venstre rattknappen som ikke fungerte
men i dag fungerer begge.....
av Nimzz
#1173452
xc90Bjorn skrev:Ble det noen løsning på at rattknappene ikke fungerer?
På min XC90 2016 sluttet de å fungere sist uke.
I går var det den venstre rattknappen som ikke fungerte
men i dag fungerer begge.....
Ja, jag var hos Bilia igår och efter andra uppdateringen fungerar allt som det ska. Nu fick jag det nya gränssnittet också, tyckte det var snyggt!
av BiggBifuel
#1471234
Åtgärd, ev. byte av knappsats i ratten (höger/vänster sida) samt kablage, tidsåtgång ca 20 minuter! verkade inte vara helt okänt problem för den rutinerade serviceteknikern.

Tänk på att du får inga felkoder så Volvo Cars eller återförsäljaren gör inga direkta åtgärder på garantin (ingen felkod = inget fel). Om du har garanti kvar, rekommenderas att filma händelsen, då har du bevis på felet. För mig kom problem med infotainmentsystem först och kvittering fungerar inte, sen började fungera ett tag. Och så slutade O-knappen fungera och det gick inte kvittera (bekräfta) att det hade skett en ändring av användning på Airbagen. Då kontaktade jag Volvo Cars kundservice, ingen direkt lösning utan mer att det är en säkerhetsfunktion, måste felsökas av servicetekniker och Volvo Cars specialgrupp (kan vara allvarliga mjukvarufel eller bara fel på bilden). Senaste mjukvara hade uppdaterat senast 2-3 dagar innan senaste händelse med airbagen och då vaknade Volvo Cars till - airbag/ny mjukvara/säkerhet. Den rutinerade servicetekniker förstod direkt vad problemet var och det tog 20 minuter att åtgärda felet, gjordes över kopp kaffe.

Jag har precis bytat batteriet och felsöka (u[…]

Instrumentpanelen visar konstant -45 grader, har h[…]

Om kriget kommer...

Visst, när vägarna blir förstö[…]

Har förberett med att beställa mjuka mat[…]