Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av fjohan82
#1227021
Dessutom trimmmad vill jag minnas, vilket inbjuder till än mer inspirerande körning :-)-)
av Elektrikern84
#1227119
V60D5AWDPolestar skrev:Någon som vet om det hänt något nytt angående Volvo och HVO 100?
Inget nytt kring HVO frpn Volvo. VAG kör tester på Tjänstebilar i Södertälje hos de anställda på Scania.
Jag kört min VW Transporter helt Uteslutande pÅ HVO nu ca 1500 mil. Inga problem och förbrukningen den samma. Startar snällt å fint även i morse i minus 14 grader celsius. Våran meck säger att bilarna är renare i motorer med mera då bränslet brinner renare samt stt det INTE innehåller RAPS. Raps ska man f ö Steka och fritera i!
Användarvisningsbild
av kalhygge
#1292300
Jag lyfter upp denna - nu har väl taxi bränt några m3 HVO i Volvosar - hur går det?
Är ju mycket dumt att Volvo inte släpper på detta fullt ut - om det nu funkar bra på alla sätt..
av JH76
#1292326
Har kört ca 2000 mil med HVO 100 i min v90CC MY18 D4 utan något som helst problem.. företagspolicy... vi vill vara i framkant.
av JH76
#1292343
Håller helt med dig, men det känns bra att smutsa ner mindre om kan uttrycka sig så. Vad det gör för andrahandsvärde osv är ju en annan fråga.
Användarvisningsbild
av Fjonsson
#1292347
Fattar inte att det inte är mer fokus på det här. Att över en natt kunna sänka utsläppen av fossiler med 90% från dieselbilar låter ju lockande.
Användarvisningsbild
av TommyP86
#1292348
Fast det går inte, eftersom det inte finns nog råvara, eller kapacitet om man nu bortser från råvaran. I övrigt så är nog oljelobbyn tämligen negativa.
Men visst finns det möjligheter.
Användarvisningsbild
av Fjonsson
#1292359
Skit i oljelobbyn. Jag tänkar bara på oss här hemma i sverige.
Kunde jag köra på HVO100 och slippa tjatet skulle jag ställa upp på det. Jag skulle t.o.m. kunna tänka mig att betala för det.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 16

Möjligen situajonen blir lite annurlunda n&[…]

Har dratt 1300kg-henger med V60 2015.5 med samme m[…]

Sensus var lite "trög" typ 17-18 me[…]

Ok, comviq var inte behjälpliga med det...