- fre 21 apr 2017, 10:12
#1167632
Det aktiva chassit på S/V90 gör stor skillnad. Sen är det väl upp till var och en om det är värt merkostnaden!
Moderator: Moderatorer
Its1more skrev: ↑tor 25 jul 2019, 03:54 Jag har 4C-chassi på min MY13 XC70. I advanced blir dämparna hårda och man kan ta kurvor som man inte kan med en utan. Bilen kränger mindre och blir stötig. I Comfort så är den mjuk och följsam. Nu vet jag inte om det är samma lösning på nya V90, men det låter troligt. Förmodligen får du i aktiva chassit för 30k samma princip som jag beskriver ovan plus fördelen med luft bak för nivåreglering.Tack Fredrik!
Video där man plockar isär en 4C-dämpare och förklarar hur det funkar ”under huven”.
Jag hade valt aktiv fjädring.
/Fredrik
PaleoProgrammer skrev: ↑mån 29 jul 2019, 14:54 Hur upplever ni ljudnivån kontra det vanliga chassit och sportchassit ni som kört med det aktiva?Det är lägre ljudnivå med luftfjädring än med original. R-design har utan tvekan högst vägljud.
Fick detta svar idag på mail. När det […]
km-skatt är helt klart det mest logiska. Viss[…]