Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Johanu71
#1164983
Hämtade ut min nya V90 i tisdags. Två dagar i rad nu har jag funnit bilen hemma i garaget låst, men med samtliga rutor nere. Bilen har stått i garaget låst över natten.
Detta har inte hänt efter att jag varit ute och kört kortare sträckor (bilen har bara rullat 34 mil) utan bara efter att ha stått låst över natten i garage. Första dygnen var det inget problem heller utan detta har inträffat de två senaste nätterna. Allt annat fungerar som det skall (jag har kollat funktionen på ALLT!)
Någon som upplevt något liknande?
Känns högst osäkert då jag skall på tjänsteresa till Göteborg i morgon och bilen kommer att stå på Arlanda över natten. Får se hur det ser ut i morgon? Annars blir det taxi till Arlanda!
av Johanu71
#1164992
philipsguy skrev:Har du haft nyckeln i fickan under tiden?
Nä, jag har parkerat bilen hemma för dagen i ett villagarage, låst bilen, låst garaget och gått in i huset. Då har bilen varit låst och rutorna uppe.
På morgonen har bilen fortfarande varit låst men rutorna nere. Nyckeln har hängt inne i huset under natten.
av Johanu71
#1164997
Efter lite kort felsökning verkar det som jag identifierat felkällan.

När jag låser bilen från nyckeln eller via dörrhandtaget (key-less) så funkar det som det skall.

MEN...när jag låser bilen via el-backluckans låsknapp då låser den bilen bara för att efter 15 sek låsa upp bilen samt ta ner rutorna, sedan låser den bilen igen men rutorna kvarstår nere. Efter lite tankeverksamhet stämmer ddt att jag låste just så de två senaste kvällarna. Har inte låst bilen så tidigare.

Har nu låst bilen med nyckel, så får jag se i morgon. Blir väl ett verkstadsbesök efter påsk antar jag. Får väl ge faan i backluckelåsning så länge de andra sätten funkar.
#1165002
Johanu71 skrev:Efter lite kort felsökning verkar det som jag identifierat felkällan.

När jag låser bilen från nyckeln eller via dörrhandtaget (key-less) så funkar det som det skall.

MEN...när jag låser bilen via el-backluckans låsknapp då låser den bilen bara för att efter 15 sek låsa upp bilen samt ta ner rutorna, sedan låser den bilen igen men rutorna kvarstår nere. Efter lite tankeverksamhet stämmer ddt att jag låste just så de två senaste kvällarna. Har inte låst bilen så tidigare.

Har nu låst bilen med nyckel, så får jag se i morgon. Blir väl ett verkstadsbesök efter påsk antar jag. Får väl ge faan i backluckelåsning så länge de andra sätten funkar.
Låter som en bug... :-p
av macattac
#1165014
låter som ett mjukvarufel. jag låser min med knappen i bakluckan varje morgon när jag tagit ut portföljen ur bagaget i garaget vid jobbet. har fungerat hittills sen den 22 feb.
av Johanu71
#1165628
Var till verkstaden också som kopplade ur backluckan och kopplade in den igen. Så nu funkar det att låsa bilen via bakluckan också utan att den låser upp och tar ner rutorna.

Just nu fungerar ALLT som det skall. Helnöjd just nu :D

@lennarte , @Perra83 , Att det gör s&ari[…]

Casual dating at its finest – join the leadi[…]

Överhettad passat b5

Hjälp! Köpte min Passat 1.8t -99 fö[…]

Hej! Jag köpte en v70n 2,4d från 07 ida[…]