Sida 1 av 2
Uppdatering av TuneIn misslyckades
Postat: tis 04 apr 2017, 16:59
av mathem
Hej!
I morse fanns det uppdateringar till bla TuneIn och det gick inte att använda appen utan att uppdatera. Nu startar appen inte längre, det står bara "Uppdatering tillgänglig...." . Det går heller inte att avinstallera appen "soptunnan" är utgråad.
Någon annan som också är utan TuneIn efter uppdateringen?
Re: Uppdatering av TuneIn misslyckades
Postat: tis 04 apr 2017, 18:49
av rogsme
Jag fick exakt samma problem efter uppdateringen i morse. Som tilläggsinformation kan jag säga att jag hade TuneIn som vald ljudkälla (dock inte fungerande efter som den krävde en uppdatering) när uppdateringen genomfördes.
Re: Uppdatering av TuneIn misslyckades
Postat: tis 04 apr 2017, 20:11
av Robbi
Samma här, vi får hoppas att de löser det snart. Jag kunde inte ens uppdatera, det stod så ändå.
Skickat från min iPad med Tapatalk
Re: Uppdatering av TuneIn misslyckades
Postat: tis 04 apr 2017, 20:32
av Mike68
Uppdaterade min och den funkar.
Re: Uppdatering av TuneIn misslyckades
Postat: tis 04 apr 2017, 21:18
av Sleeper
Sådär var det för mig också. Löste sig ett par dagar senare, utan att jag gjorde något.
Re: Uppdatering av TuneIn misslyckades
Postat: ons 05 apr 2017, 13:40
av Enfinneigen
Samma problem här i Finland ;)
Lösningen var att ta bort hela appen TuneIn och sedan ladda den igen från "nya appar". Det vad troligen inte det som Volvo's dataexperter hade planerat men nun funkar den bra ... även om det tar ganska länge att starta dvs. att uppdatering löste inte detta. I alla fall är TuneIn mycket snabbare än Spotify appen som tar flera minuter innan den börjar spela musik.
Re: Uppdatering av TuneIn misslyckades
Postat: ons 05 apr 2017, 16:05
av S90D5AWDRdesign
Jag skippar alla appar, men det är mest för att jag blir så irriterad på att alla alltid ska spåra vad jag gör, var jag är och vad jag säger.
Den dagen saom Apple, Nokia och andra låter mig välja om jag vill dela min info till dem, då ska även jag använda deras appar.
Har inget med problem med uppdateringar att göra men jag slipper dem i alla fall. :D
Re: Uppdatering av TuneIn misslyckades
Postat: ons 05 apr 2017, 16:23
av mathem
svar från Volvos support:
Tack för ditt mail.
Tyvärr har det blivit problem för vissa av våra kunder efter uppdateringen.
Teknikerna arbetar för en lösning på detta problem och förhoppningsvis finns en lösning tillgänglig inom kort.
Du är välkommen att kontakta oss igen om du har fler frågor eller funderingar.
Med vänlig hälsning
VOLVO CAR CORPORATION
Isabel
Re: Uppdatering av TuneIn misslyckades
Postat: ons 05 apr 2017, 16:24
av mathem
Enfinneigen skrev:Samma problem här i Finland ;)
Lösningen var att ta bort hela appen TuneIn och sedan ladda den igen från "nya appar". Det vad troligen inte det som Volvo's dataexperter hade planerat men nun funkar den bra ... även om det tar ganska länge att starta dvs. att uppdatering löste inte detta. I alla fall är TuneIn mycket snabbare än Spotify appen som tar flera minuter innan den börjar spela musik.
Tyvärr går det inte att ta bort appen i min bil... Hoppas på en lösning snart!
Re: Uppdatering av TuneIn misslyckades
Postat: ons 05 apr 2017, 16:25
av Jacobsson
S90D5AWDRdesign skrev:Jag skippar alla appar, men det är mest för att jag blir så irriterad på att alla alltid ska spåra vad jag gör, var jag är och vad jag säger.
Den dagen saom Apple, Nokia och andra låter mig välja om jag vill dela min info till dem, då ska även jag använda deras appar.
Har inget med problem med uppdateringar att göra men jag slipper dem i alla fall. :D
Smart, samma här. Inga appar! Inte heller bankkort, konto hos bank, åker inte tunnelbana, buss eller taxi då dessa har kameror.
Håller mig borta från Ica, Coop Hemköp och gallerior. Har inget abonnemang eller mobil.
Såå skönt att jag är off The grid!
Men ganska ensamt...