Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Ilduce77
#1325119
Har inte testat norsken ännu..

Har bara testat att rycka kortet och sätta tillbaka
- funkade inte.

Att byta till internetdelning från telefonen och sedan tillbaka till bilmodemet.
- funkade om man lät bilen få tid att koppla upp sig till internet via blåtand från mobilen och sedan tillbaka, men bara tills man stängde av bilen. Sen var det samma visa igen.

Nästa steg är uppdatering hos ÅF. Drar mig lite för norsken, eftersom jag antar att alla profiler och inställningar nollställs då? 🤔
av BabaBesso
#1326499
Är det inte fler än jag som har detta problem?
Spotify har fortfarande inte dykt upp på min "nya appar"

Ringde ÅF och han visste ingenting om detta och kunde inte hjälpa mig!? VAAAA???
Användarvisningsbild
av Fjonsson
#1326508
Jag stör mig på att det inte går att backa tillbaka till ett sökresultat. Någon som vet om det går? Kör istället via carplay där det funkar utmärkt.
av AndS
#1326516
BabaBesso skrev: lör 13 jul 2019, 11:00 Ringde ÅF och han visste ingenting om detta och kunde inte hjälpa mig!? VAAAA???
Bara åka in och "Volvo verkstad?" blir svaret "Ja" så blir det för dem att fixa. Inte tusan köper man ett sådant svar att de inte kunde hjälpa till.
Användarvisningsbild
av Fjonsson
#1326531
Det finns ju en stor uppdatering som kom precis före sommaren. Vet inte om sen innehåller något för spotify. Jag sparar den till servicen efter semestern då det ingår i serviceavtalet.
av rast
#1365488
bjoonas skrev:En kollega till mig hade problemet att Spotify inte startade alls.
Han provade skapa ett nytt konto och då gick det mycket bättre (vet inte exakta tider dock). Han kom fram till att skillnaden var att hans vanliga konto inte gick i bilen eftersom han hade jätte- jättemånga playlists på det kontot.
Det nya kontot som funkade i bilen hade då inga lagrade playlists.
Det var hans slutsats, värt att prova för er som har problem kanske.
Tack för tipset! Funkade för mig.
Spotify har bara stått och laddat och laddat och aldrig startat hittills. Tänkt att det var fel på internet eller appen och ominstallerat osv. Testade nyss att skapa ett till konto, och då loggade den in direkt! Har sjukt många playlists på mitt vanliga konto.
Användarvisningsbild
av Bullmark
#1367634
Kul, efter service och tillhörande mjukvaru-uppdateringar så funkar Spotify-appen sjukt dåligt. Går i ’buffering-läge’ otroligt ofta, kan i princip inte lyssna ens på en låt utan avbrott. Ofta fryser den dessutom i detta läge, helt hopplöst. Läst om det där med full loggfil här på forumet, ska tipsa verkstan om det så får vi se.

Via apple carplay, bluetooth och ipod-lägena funkar det klockrent, precis som Spotify-appen gjorde innan uppdateringarna.
av GoranP
#1367644
Nått liknande upplevde jag i fredags, buffrade titt som tätt, oavsett inställning på signalkvalité, etc.
Signal när god till mycket god, Tunein fungerade utan problem. I mitt fall här jag inte varit på service sedan i november, enda uppdatering jag gjort närtid var att jag körde in senaste kartversion i fredags.
Störigt som bara den..

När du, Bullmark, skriver att det är problem känns det som att det ligger mellan mig som användare och "TuneIn"-server...
Användarvisningsbild
av grillchips
#1367645
Jag har upplevt detta ett par dagar men trodde det var "lokalt" då jag inte sett några andra prata om det - förrän nu. Min har inte varit på service sedan drygt ett år ("larmar" om att den ska in snart) så det är absolut inte det som är boven i detta. Antar att det som vanligt är utvecklarna som sabbat något bakom kulisserna.
  • 1
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
Vi som beställt EX90

Nu verkar det som sista hindret är bortrö[…]

Kan vara svårt att se på kanten p&arin[…]

Låter inget kul tur att det löste sig! […]

Vi som beställt nya XC60

Trodde det var åretruntdäck 18, 19 och […]