Volvo V90 D4 AWD 2018
Postat: sön 19 mar 2017, 08:57
Har nyligen beställt en ovanstående.
Vi har under drygt en och en halv månad klämt, känt, provkört över 15 gånger (ibland CC och XC för att testa utrustning som inte funnits på rena 90). Vi började närma oss när vår nuvarande bild blev totalskadad i en trafikolycka. Tur i oturen att vinna påbörjat jobbet med ny bil. Annars vete tusan här hög ångest- och stressnivån hade varit.
Efter inledande stök med försäkringsbolag, sjukbesök och allt vad det heter så skrev vi på.
Vissa smådetaljer har vi dock inte riktigt bestämt oss för men kan ju ändra oss länge till.
Tänkte här påbörja en långkörare där jag sedan återkommer med mer information alltså eftersom samt när den är levererad statistik på förbrukning med mera.
Några funderingar:
Färg? Varit inne på musselblå, electric silver och eventuellt luminos sand.
Jag orkar inte vara så petig med tvätt (aldrig maskin dock) så stor del av tiden lär den vara mer eller mindre skitig. Särskilt vintertid...
Musselblå tycker jag om men ju fler jag sett, i rent och skitigt skick, desto mer tycker jag den är för murrig och tråkig om det inte är strålande sol och nytvättad.
Kvar är då sand och electric.
Sand är fin men lite tråkig. Electric...det är något som tilltalar mig där men vet inte riktigt vad.
Vad tycker ni?
Om det måste göras små lagningar (stenskott exempelvis) eller större lagningar?
Android auto verkar knappt finnas en fungerande version i en bil att prova.
Är det värt det? Man får ju en extra usb om inte annat...
Insynsskydd bak är ju riktigt dåligt tyvärr. Är det ens lönt att fundera på elektriskt?
Specifikationer just nu:
Paket: Business Advanced, Klimatpaket VOC, Loungepaket, Teknikpaket Pro
Färg: Electric Silver Met. 477
Klädsel: Charcoal textil/läder R200
Modell: V90
Modellår: 2018
Motor: D4 190hk
Styrning: Vänsterstyrd
Utrustningsnivå: Momentum
Växellåda: 8-stegad Automat AWD
Extrautrustning
Akustik rutor
Aut avbländande inner och ytterbackspeglar
Bagagerumsmatta formgjuten.
Baksätesvärme
DAB RADIO (DIGITAL)
Digitalt kombiinstrument
Dimljus (LED) med kurvljus i främre spoiler
Dragkrok, halvautomatisk
Drive mode settings.
Elmanövrerad förarstol m.minne
Eluppvärmd ratt
Eluttag 230 volt i bakre tunnelkonsol
Fjärrkontroll
Head Up display
Intellisafe Surround
Klimatanläggning, 4:a zoner + kylt handskfack
Parkeringshj. fr.o bak med halvaut parkeringsass.
Parkeringskamera 360°
Programmerbar bränslevärmare
ROAD FRICTION INDICATION
Sensus Navigation
Solgardin bakre sidodörrar
Spolarmunstycken, eluppvärmda.
Strålkastare dynamisk LED
Stänkskydd, fram och bak
Vinterhjul continental dubbad aluminiumfälg
Volvo on Call
Domkraft samt hjulnyckel (ej reservhjul) - om det inte var med så skulle de slänga i det ändå.
Vi har under drygt en och en halv månad klämt, känt, provkört över 15 gånger (ibland CC och XC för att testa utrustning som inte funnits på rena 90). Vi började närma oss när vår nuvarande bild blev totalskadad i en trafikolycka. Tur i oturen att vinna påbörjat jobbet med ny bil. Annars vete tusan här hög ångest- och stressnivån hade varit.
Efter inledande stök med försäkringsbolag, sjukbesök och allt vad det heter så skrev vi på.
Vissa smådetaljer har vi dock inte riktigt bestämt oss för men kan ju ändra oss länge till.
Tänkte här påbörja en långkörare där jag sedan återkommer med mer information alltså eftersom samt när den är levererad statistik på förbrukning med mera.
Några funderingar:
Färg? Varit inne på musselblå, electric silver och eventuellt luminos sand.
Jag orkar inte vara så petig med tvätt (aldrig maskin dock) så stor del av tiden lär den vara mer eller mindre skitig. Särskilt vintertid...
Musselblå tycker jag om men ju fler jag sett, i rent och skitigt skick, desto mer tycker jag den är för murrig och tråkig om det inte är strålande sol och nytvättad.
Kvar är då sand och electric.
Sand är fin men lite tråkig. Electric...det är något som tilltalar mig där men vet inte riktigt vad.
Vad tycker ni?
Om det måste göras små lagningar (stenskott exempelvis) eller större lagningar?
Android auto verkar knappt finnas en fungerande version i en bil att prova.
Är det värt det? Man får ju en extra usb om inte annat...
Insynsskydd bak är ju riktigt dåligt tyvärr. Är det ens lönt att fundera på elektriskt?
Specifikationer just nu:
Paket: Business Advanced, Klimatpaket VOC, Loungepaket, Teknikpaket Pro
Färg: Electric Silver Met. 477
Klädsel: Charcoal textil/läder R200
Modell: V90
Modellår: 2018
Motor: D4 190hk
Styrning: Vänsterstyrd
Utrustningsnivå: Momentum
Växellåda: 8-stegad Automat AWD
Extrautrustning
Akustik rutor
Aut avbländande inner och ytterbackspeglar
Bagagerumsmatta formgjuten.
Baksätesvärme
DAB RADIO (DIGITAL)
Digitalt kombiinstrument
Dimljus (LED) med kurvljus i främre spoiler
Dragkrok, halvautomatisk
Drive mode settings.
Elmanövrerad förarstol m.minne
Eluppvärmd ratt
Eluttag 230 volt i bakre tunnelkonsol
Fjärrkontroll
Head Up display
Intellisafe Surround
Klimatanläggning, 4:a zoner + kylt handskfack
Parkeringshj. fr.o bak med halvaut parkeringsass.
Parkeringskamera 360°
Programmerbar bränslevärmare
ROAD FRICTION INDICATION
Sensus Navigation
Solgardin bakre sidodörrar
Spolarmunstycken, eluppvärmda.
Strålkastare dynamisk LED
Stänkskydd, fram och bak
Vinterhjul continental dubbad aluminiumfälg
Volvo on Call
Domkraft samt hjulnyckel (ej reservhjul) - om det inte var med så skulle de slänga i det ändå.