Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av titanium
#1158855
R är ju sänkt 15mm men är det så att om man väljer luftfjädring så får bilen standardhöjd?
Ser så ut i "bygg din volvo" iaf. Någon som vet?
Hur stötig är R-fjädringen?
av argasnickaren
#1158863
Bilen blir lite fastare i fjädringen men långt ifrån stötig,
Har själv haft många lite sportigare bilar så denna känns mest lite lagom som familjebil och hade den varit mjukare så hade den inte varit nåt för mig :D
Användarvisningsbild
av titanium
#1158878
Kommer att ibland dra båttrailer så det vore bra med luftfjädring, men inte kul om den blir högre då.
Läste en recension från England där man tyckte att R-versionen var bedrövlig vid vägskador och tvärskarvar. Undrar just hur stötig den är vid potthål o liknande. Kommer välja 21" och vill inte gärna gå på mindre hjul.
av Chroma
#1257095
Har nu kört ett par dagar och måste säga att jag är supernöjd med denna kombo.
Inte stötig utan den sväljer ojämnheter väldigt bra.
Användarvisningsbild
av grillchips
#1257145
Fascinerande resonemang ändå, vill absolut inte ha det stötigt men vill ha 21" med 2 varv tejp runt fälgen.
Användarvisningsbild
av Jefe
#1257157
grillchips skrev: tor 28 jun 2018, 20:45 Fascinerande resonemang ändå, vill absolut inte ha det stötigt men vill ha 21" med 2 varv tejp runt fälgen.
Har iofs S90 med Inscription men jag upplever inte 21 tummarna som direkt stötiga om inte vägen är full med potthål förstås. Med comfort läget så är det mjuk och fin gång.
Kan tänka mig att det är lite hårdare på R-Design.
Användarvisningsbild
av grillchips
#1257159
Såklart kan upphängningen kompensera för det, men en grundregel för rejäl komfortåkning torde väl ändå innebära allt annat än lågprofil. Klart att potthål känns med ballongdäck också men avsevärt mindre än dessa 21".
To each their own förstås. Jag vill också äta kakan men ha den kvar, men att äta den väger lite tyngre i just det här scenariot, för mig.
Volvo on call och GSM

spelar ingen roll när inte VOC finns lä[…]

Löjliga priser XC70

Ägarna av äldre xc70 hänger på[…]

Om det inte blev ett gnistregn med den kopplingen […]

Monterade in en CarPlay box i bilen. Känns […]