Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Erik Å
#1342465
Djungelbrand skrev: mån 14 okt 2019, 13:33 .. NEJ!! Gnisslar lika jävligt som innan... .
Volvo kommer aldrig att erkänna att de har valt att köpa in olämpliga bromsbelägg :-D Det handlar inte om teknisk prestanda när de väljer leverantör, det är inköpspolitik och pris som styr..
Själv skulle jag ha testat belägg av annat fabrikat, det är faktiskt olika friktionsmaterial beroende på tillverkare. Och så skulle jag ha testat med kopparpasta (utan antiskrikplattor) på baksidan av klossarna. Trodde inte på det själv först men jag är numera överbevisad.. Bilen är tyst, jag fortsätter :-D
Användarvisningsbild
av eperste
#1347981
Har nu fått den nya lösningen monterad på frambromsarna, (Kraftigare bromsok mm).
Detta löste mitt problem med skrikande bromsar.
av ogren
#1351063
Jag har också fått den nya lösningen monterad och äntligen är de tysta. Det tog 2 år och 10 månader med gnisslande bromsar.
av Erik Å
#1351148
Det vore intressant att veta hur många miljoner det har kostat Volvo att bygga om bilarna i efterhand pga att de valde bromskomponenter som verkade bli några kronor billigare.. :-D
av deeler
#1351646
Det finns en servicebulletin på byte av gnisslande frambromsar, men beror på hur nya era bilar är om de har uppdateringen från fabrik el ej. Ta kontakt med er personliga servicetekniker på närmaste volvo, de kan svara.
  • 1
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11

Möjligen situajonen blir lite annurlunda n&[…]

Har dratt 1300kg-henger med V60 2015.5 med samme m[…]

Sensus var lite "trög" typ 17-18 me[…]

Ok, comviq var inte behjälpliga med det...