Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Sleeper
#1215580
Fick tillbaka min bil idag efter verkstadsbesök där bland annat detta missljud stod på åtgärdslistan. Bilen är nu tyst för första gången sedan jag köpte den för ett år sedan. Nu kan jag äntligen använda ACC! De har bytt bromstrycksrör mellan hydraulaggregat och huvudcylindern. Lösningen kom alltså från Volvo centralt.
Användarvisningsbild
av Robbi
#1215611
Sleeper skrev:Fick tillbaka min bil idag efter verkstadsbesök där bland annat detta missljud stod på åtgärdslistan. Bilen är nu tyst för första gången sedan jag köpte den för ett år sedan. Nu kan jag äntligen använda ACC! De har bytt bromstrycksrör mellan hydraulaggregat och huvudcylindern. Lösningen kom alltså från Volvo centralt.
Är den helt tyst eller hör du ett knäpp när relät slår till?
av Cokeisit
#1215743
Jag hade inne min för två veckor sedan och min mekaniker konstaterade att det är normalt. Ingen åtgärd.

Finns det någon servicebulletin jag kan hänvisa till?
av Cokeisit
#1268483
Tack, bra att kunna hänvisa till något. Jag ser att du har varit hos Bilia Sisjön, jag får vända mig till dem med mina garantiärenden i fortsättningen för min verkstad anser att allt är en produktegenskap. Detta problem var en egenskap så sent som i juli.
Användarvisningsbild
av fmcarv
#1268507
Cokeisit skrev:Tack, bra att kunna hänvisa till något. Jag ser att du har varit hos Bilia Sisjön, jag får vända mig till dem med mina garantiärenden i fortsättningen för min verkstad anser att allt är en produktegenskap. Detta problem var en egenskap så sent som i juli.
snacka med PST Fredrik Strömberg. Han vet vad är orsaken till missljudet.
av volvojesus
#1269183
Det kan vara bromsrören mellan hydraulenheten och bromsoljebehållaren (huvudcylinder) som klickar. Man bytte dessa i produktion drygt ett år sedan pga klickljud vid ACC körning.
Användarvisningsbild
av hållundan
#1269322
Sedärja. Så nu hörs inte någonting vid ACC-körning? Inga ljud alls vid kö-körning? Har samma issue i min XC60 MY18, som postat i denna tråd:
viewtopic.php?f=86&t=141706

Film:


Vid mina verkstadsbesök har man bara claimat att det är en feature och inget fel.
Användarvisningsbild
av fmcarv
#1269452
hållundan skrev:Sedärja. Så nu hörs inte någonting vid ACC-körning? Inga ljud alls vid kö-körning? Har samma issue i min XC60 MY18, som postat i denna tråd:
viewtopic.php?f=86&t=141706

Film:


Vid mina verkstadsbesök har man bara claimat att det är en feature och inget fel.
Det stämmer. Inget missljud efter att åtgärden var utfört på verkstaden.
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7

VO31319563 kostade 2241 den 15/9-2017 när j[…]

Däckslitage insidan.

Hjulinställning är enda utvägen.

Precis. Finns en story om att pressen stod på[…]

Embrace the freedom of casual encounters on the be[…]