Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Tallberg
#1270892
Har samma ljud i min V90 D4.
Påpekade detta på verkstaden men meken sa att han inte visste om Volvo godkände detta som ett fel eller ej. Han skulle undersöka det närmre på nästa service.
Han hade aldrig tänkt på ljudet innan jag nämnde det.
Jag upplevde inte ”relä” knäppandet från när bilen var ny utan det har kommit efter ett par månader. Ljudet tycker jag verkar komma från under ratten till vänster.
av Arne2018
#1388089
Väcker den här tråden till liv, har en V90 från 2017 med exakt samma "missljud" vid användning av ACC och inbromsning. Känns som det är just bromsandet som orsakat ljudet

Ringde bilia i Lund och pratades med en service teknikerna, han hade aldrig hört talas om detta, såklart. Får isåfall lämna in på felsökning som kostar 2500 kr.

Är det någon som fått ljudet åtgärdat och isåfall vad byttes ut etc, garanti?

Tacksam för hjälp
Användarvisningsbild
av fmcarv
#1388101
Arne2018 skrev:Väcker den här tråden till liv, har en V90 från 2017 med exakt samma "missljud" vid användning av ACC och inbromsning. Känns som det är just bromsandet som orsakat ljudet

Ringde bilia i Lund och pratades med en service teknikerna, han hade aldrig hört talas om detta, såklart. Får isåfall lämna in på felsökning som kostar 2500 kr.

Är det någon som fått ljudet åtgärdat och isåfall vad byttes ut etc, garanti?

Tacksam för hjälp
Kolla här https://r.tapatalk.com/shareLink/topic? ... source=app

Det blev ett utbyte av bromsrör under garanti.
av Cokeisit
#1388232
Jag fick det fixat på garantin. Det var bromsröret.
Användarvisningsbild
av Rillee
#1448839
Har också noterat detta ljud på min s60 uttagen 2019. Men borde inte min bil ha det nya röret?
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
XC - Rear axle sensor

Finns en HF,och en HB,endast för höjdjus[…]

"Ringen" är inbyggd i lagret!!

S60-03 oljud från framvagn

Lyft upp bilen, snurra hjulet med en hand på[…]

I nästa nr. av Vi Bilägare, 1 maj -24 nr[…]