Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av hk1971j
#1190766
Har samma ljud. Låter som nåt form av "relä" som kopplar av/på. Har V90 tillverkad februari.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Användarvisningsbild
av Sleeper
#1190813
Min servicetekniker har varit på detta i flera omgångar. Jag ger mig inte eftersom att jag tycker ljudet är sjukt störande. För mig uppstår ljudet också när jag kör över kraftiga potthål och när jag kör inspirerat, tex gasar mig genom en rondell

Felsökningen vid senaste besöket involverade kontakt med Volvos verkstadssupport och slutade med att man bytte hydraulaggregat. Det rasslande ljudet mellan knäppningarna försvann då för en tid, men har nu återuppstått.

På Swedespeed är man också irriterade över ljudet och där har man kommit fram till att problemet är utbrett, men ingen har lyckats diagnostisera rätt och åtgärdat missljudet permanent. Det luriga är ju att en del bilar är helt fria från detta. Har för mig att amerikanarna var inne på att det främst är ett MY16-problem, men era inlägg här talar ju emot det.

Min bil ska in strax igen, bland annat pga detta missljud. Återkopplar här om de lyckas komma framåt med saken.
av volvojesus
#1190850
Det är en bromstryckledning som orsakar oljudet nära bromscylindern, för XC90 finns det redan nytt material som löser problemet, för S90/V90 kommer det en nytt material omkring vecka 46.
Användarvisningsbild
av fmcarv
#1190853
volvojesus skrev:Det är en bromstryckledning som orsakar oljudet nära bromscylindern, för XC90 finns det redan nytt material som löser problemet, för S90/V90 kommer det en nytt material omkring vecka 46.
Blir det en återkallelse då?
Användarvisningsbild
av Sleeper
#1190857
volvojesus skrev:Det är en bromstryckledning som orsakar oljudet nära bromscylindern, för XC90 finns det redan nytt material som löser problemet, för S90/V90 kommer det en nytt material omkring vecka 46.
Tack för fint inspel! Du råkar inte ha tillgång till TJ-nummer?
Jag tar med mig detta till min tekniker på måndag. Återkommer med resultat!
av volvojesus
#1191044
fmcarv skrev:
volvojesus skrev:Det är en bromstryckledning som orsakar oljudet nära bromscylindern, för XC90 finns det redan nytt material som löser problemet, för S90/V90 kommer det en nytt material omkring vecka 46.
Blir det en återkallelse då?
Det här inget med säkerhet att göra så det är nog uteslutet med återkallelse. De kunder som klagar på det kan nog få det åtgärdat skulle jag tro.

Skickat från min SM-G930F via Tapatalk
Användarvisningsbild
av fmcarv
#1191483
Sleeper skrev:
volvojesus skrev:Det är en bromstryckledning som orsakar oljudet nära bromscylindern, för XC90 finns det redan nytt material som löser problemet, för S90/V90 kommer det en nytt material omkring vecka 46.
Tack för fint inspel! Du råkar inte ha tillgång till TJ-nummer?
Jag tar med mig detta till min tekniker på måndag. Återkommer med resultat!
Hur gick det med bilen? Löste de missljudet?
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 7

Bilens inställningar (konton, ID, VIN osv): […]

Kan du ge exempel på funktioner eller anna[…]

V70 motor till 850

Läste precis att de använder olika typer[…]

och i ECU i motorutrymmet. Inte på en -[…]