Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av fmcarv
#1191640
Sleeper skrev:Verkstaden gjorde ingenting. Bromstryckröret planeras till svensk marknad vecka 46 så de vill inte göra något innan dess. Surt.
Har de bekräftat att orsaken till missljudet är bromstryckröret?
Användarvisningsbild
av Sleeper
#1193567
Kan någon få fram den tekniska journalen om detta bromstrycksrör? Jag skulle vilja läsa vilka symptom lösningen är till för att avhjälpa.
Användarvisningsbild
av fmcarv
#1196172
Min bil har nu varit på verkstaden för att byta ut den sprucken bakrutan och angående knäppljud sa de att Volvo jobbar på en lösning som troligtvis kommer v.40. Alla drabbade bilar återkallas då för reparation.
Användarvisningsbild
av Robbi
#1196401
fmcarv skrev:Min bil har nu varit på verkstaden för att byta ut den sprucken bakrutan och angående knäppljud sa de att Volvo jobbar på en lösning som troligtvis kommer v.40. Alla drabbade bilar återkallas då för reparation.
Ska man anmäla om man har symptomen för de skickar väl knappast ut till alla nya bilägare med förfrågan om de har knäppljud?
Användarvisningsbild
av fmcarv
#1196402
Robbi skrev:
fmcarv skrev:Min bil har nu varit på verkstaden för att byta ut den sprucken bakrutan och angående knäppljud sa de att Volvo jobbar på en lösning som troligtvis kommer v.40. Alla drabbade bilar återkallas då för reparation.
Ska man anmäla om man har symptomen för de skickar väl knappast ut till alla nya bilägare med förfrågan om de har knäppljud?
Det stämmer, man måste anmäla till verkstaden.
Användarvisningsbild
av fmcarv
#1196459
Sleeper skrev:fmcarv din verkstad är alltså säkra på att den kommande åtgärden syftar till att åtgärda just knäppandet?
Jajamen! det är en hydralenhet som ska ersättas av en ny som Volvo håller på att lösa.

Så här har de beskrivit:

Bild
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
Eftermontera bluetooth v70 2012

Tjena. Man kan använda begagnade prylar helt […]

Det är inte så att det räcker med[…]

Vilken motor är det frågan om, bensin e[…]

Storlek på Skivor/bromsar?

Står på oken, men då får d[…]