Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Sleeper
#1156201
Nu har jag märkt att samma klickande ljud uppstår när bilen sladdar. T ex när det är halt och man kommer in lite för fort i en rondell och bilen glider lite i sidled genom svängen, dvs utan att jag gasar. Klickande spårar då ur fullständigt och smattrar snarare, men det är samma klickljud i grunden från samma ställe någonstans till vänster nedanför ratten. Har ni lust att testa manövern i era bilar, ni dom också har klickljudet?

Försökte spela in ljudet. Det är alltså inget som ligger löst och skramlar:
av barcusmrandt
#1156203
Relä. Har det samma på min Mitsubishi när turbon går igång, och när farthållaren går på/av. Det måste väl finnas nån form av relä för att slå på/av sånna funktioner antar jag, men att det måste låta är väl en annan sak. Spela ordentligt med era B&W så hör ni det inte :lol:
Användarvisningsbild
av Perra83
#1156218
andreas 80 skrev: Men hade ett liknande ljud i min förra v60 som uppkom då bromsen användes av ACC.
Hade exakt så på min V60 -16 när den var ny. Det upphörde efter kanske någon månad.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 7

Har precis hämtat en my24. Elvärmare[…]

@lennarte , Har nollat felkoderna, kört ett […]

Jag gjorde en kontroll av AC på precis samma[…]

Hade min V70 på verkstaden idag och fick e[…]