Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av grillchips
#1313322
@elpapo, det har diskuterats lite fram o tillbaka i tråden huruvida bilarna kommer med gummi x eller y. När jag hämtade ut vår V90 T5 R-design så kom den på standard 19" och då Michelin PS4 medan jag vet flertalet som hämtade under samma tid (med ex 20" och 21") som fick P-Zero. Så jag funderar på om det kan ha att göra lite med fälgstorleken också, vilket gummi den får från fabrik. Var det något du reflekterade över när du såg demobilarna?
av least
#1313334
Bigx86 skrev:Bilen är 1 år gammal
Skulle prova med att byta bort den låsbara hjulskruven, och köra ett test med "vanlig" skruv.
Användarvisningsbild
av HitTheRoadJack
#1313337
Såg du felsökschemat ovanför? Jag gjorde en ny 130 test efter årets byte till sommardäcken och bilen går mer stabilt nu än tidigare. Det efter jag också sänkt framvagnen med 20mm. Det var iof fixat förra året tillräckligt bra för att gå vidare. Glad ändå sänkningen också bidrog klippa de sista vibbarna.

Jag noterade att de gamla spiral fjädrarna, okomprimerad var 150% längre jämfört med eibach fjädrarna. De gamla är väl inte lika stumma, mer sladdriga, hur som är de nya fjädrarna marginellt mer stötig, försumbar.

Har du AWD eller FWD?
av Bigx86
#1313344
Japp, har sett alla TJ från Volvo. Kan tillägga att det har tillkommit nya TJ förra månaden för just problemet med vibrationer. Får se vad återförsäljaren hittar på härnäst. Nån axel kanske?

FWD
av CaptainOats
#1314469
Min bil fick stötdämparna bytta ifram. Det var glapp samt missljud.
Vib var kvar men inte lika mkt. Nu är vinterdäcken inne för kontroll det är dubbfria conti.

Satte på sommardäcken. 19 tum pirelli. Inga vibrationer alls. Dock är pirelli ett skitdäck iom att det bullrar. Hade samma problem med min xc70. Funderar på att köpa michelin däck o slänga pirelli åt skogen trots att dom gått 1000 mil.


Sen är min teori att v90 cc inte är bra med 18 tum o sen mjuka vinterdäck.
Ser inte lika många problem med 19 tu. Tror tyvärr den behöver den stadgan.
  • 1
  • 93
  • 94
  • 95
  • 96
  • 97
  • 114

Provar att rådgöra med alla kloka forum[…]

Navigations valet utgråads

Hårdvaran för navigation bör finan[…]

Är detta svaret på din fråga? F[…]

Justering Halvljus

Fick en 2:a för att höger halvljus ä[…]