Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Blobfish
#1250441
S90 D4 AWD levererad februari 2018

Kraftiga vibrationer i både kaross och ratt

Bytt till nya däck - ingen skillnad
Hjulinställning - minskade rattvibrationer

Efter att ha läst denna tråd försöker jag få bilen återköpt för restvärdet.... :-(
#1250459
Ja visst är denna tråd Volvo frånstötande. Osäkerheten kring eventuella vibbproblem kommer att, för eller senare påverka försäljningen, ryktet går. Svårt att ändra sådant när det väl blivit ett rykte.
av fkullberg
#1250553
Spid3r skrev: sön 20 maj 2018, 10:21
fkullberg skrev: sön 20 maj 2018, 09:03 Har en V90 r-design med 21" känner inga Vibbar alls, konstigt att vissa har det och andra inte.
Vad har du för däck på din bil?
Pirelli P zero VOL 245/35-21
Användarvisningsbild
av Robbi
#1250559
Problemet är att de flesta bilar är felfria och ett fåtal har problem. Jag tror inte det rör sig om många procent och då blir det ingen stor offentlig debatt om det. Det är ju naturligtvis illa nog för konsumenten som blir drabbade.

Jag har mailat alla stora motortidningar om detta med uppmaning om att läsa denna tråd. De fega uslingarna vågar inte uppmärksamma det, de är väl rädda att missa förmåner från Volvo eller nåt?

av Vålvå
#1250582
Detta är inget unikt Volvo problem, finns hos fler tillverkare.
Är troligen en konsekvens av ojämn kvalitet i diverse delar och som oturligt nog ibland sammanfaller och då blir till en avvikelse utanför toleranserna.
Användarvisningsbild
av Robbi
#1250616
Vålvå skrev:Detta är inget unikt Volvo problem, finns hos fler tillverkare.
Är troligen en konsekvens av ojämn kvalitet i diverse delar och som oturligt nog ibland sammanfaller och då blir till en avvikelse utanför toleranserna.
Nej, jag tror inte heller att det är ett isolerat volvoproblem, de har bara tyvärr byggt en plattform som är så känslig och hård så allting som inte är perfekt märks. Andra hängemattsbilar känner nog inte av det på samma sätt. Sedan gäller ju fortfarande kritiken mot Volvos provkörning. Är de som provkör bilarna fullständigt avtrubbade då det levereras bilar med kraftiga vibrationer? Det borde överhuvudtaget inte ske.
  • 1
  • 75
  • 76
  • 77
  • 78
  • 79
  • 114

Här har då inte glaset spruckit utan […]

Vindrutespolning

Bytte spolarpump få nu fungerar det igen👍

Oljud under bilen

Blir tokig på den här biljäveln, h[…]

Volvo 960 dricker mycket

Hej, jag har volvo 960 2.5L automat. Den dricker d[…]