Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av ansjo
#1264014
Det tråkiga i kråksången är att när man vet hur vibbarna känns, så upptäcker man de lättare numera och det börjar med "produktegenskapen" redan runt 70. Dessa vibbar finns mer eller mindre alltid, och som du säger Robbi, kommer vibbarna i högra hastighet och stötvis.
På måndag kommer folket på min ÅF tillbaka från semestrar, så får vi se vad som händer.
av ansjo
#1264063
Kanske, men i motlut känns det mer av vibbarna så det kan lika gärna bli värre med...
Användarvisningsbild
av Robbi
#1264278
ansjo skrev:Det tråkiga i kråksången är att när man vet hur vibbarna känns, så upptäcker man de lättare numera och det börjar med "produktegenskapen" redan runt 70. Dessa vibbar finns mer eller mindre alltid, och som du säger Robbi, kommer vibbarna i högra hastighet och stötvis.
På måndag kommer folket på min ÅF tillbaka från semestrar, så får vi se vad som händer.
Riktigt tråkigt att det har dragit iväg med tiden. Hoppas du begär kompensation för det, när de väl får ordning på bilen?
av stevvee
#1264435
Har verkligen inte läst allt här men intressant att vissa rekommenderar Michelin och andra pirelli i tråden.

Jag har fått höra att det är enbart Pirelli P-zero (VOL) däcken som gäller. Alltså dom specialgjorda däcken fö volvobilar.
Detta både från en utav dom större däckfirmorna samt min lokala Volvohandlare.
Så när jag bytte däck på min V90 D5 21” blev det samma P-Zero som satt från fabrik för ville inte chansa, även om jag sparat 5 tusen på att ta Michelin.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Användarvisningsbild
av Robbi
#1264586
stevvee skrev:Har verkligen inte läst allt här men intressant att vissa rekommenderar Michelin och andra pirelli i tråden.

Jag har fått höra att det är enbart Pirelli P-zero (VOL) däcken som gäller. Alltså dom specialgjorda däcken fö volvobilar.
Detta både från en utav dom större däckfirmorna samt min lokala Volvohandlare.
Så när jag bytte däck på min V90 D5 21” blev det samma P-Zero som satt från fabrik för ville inte chansa, även om jag sparat 5 tusen på att ta Michelin.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Mina Michelin är VOL märkta så det är inte endast Pirelli som är specialgjorda för Volvo.
av ansjo
#1264660
Robbi skrev: sön 12 aug 2018, 23:34
stevvee skrev:Har verkligen inte läst allt här men intressant att vissa rekommenderar Michelin och andra pirelli i tråden.

Jag har fått höra att det är enbart Pirelli P-zero (VOL) däcken som gäller. Alltså dom specialgjorda däcken fö volvobilar.
Detta både från en utav dom större däckfirmorna samt min lokala Volvohandlare.
Så när jag bytte däck på min V90 D5 21” blev det samma P-Zero som satt från fabrik för ville inte chansa, även om jag sparat 5 tusen på att ta Michelin.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Mina Michelin är VOL märkta så det är inte endast Pirelli som är specialgjorda för Volvo.
Har de dämpmattan i däcken med?
Användarvisningsbild
av Robbi
#1264667
ansjo skrev:
Robbi skrev: sön 12 aug 2018, 23:34
stevvee skrev:Har verkligen inte läst allt här men intressant att vissa rekommenderar Michelin och andra pirelli i tråden.

Jag har fått höra att det är enbart Pirelli P-zero (VOL) däcken som gäller. Alltså dom specialgjorda däcken fö volvobilar.
Detta både från en utav dom större däckfirmorna samt min lokala Volvohandlare.
Så när jag bytte däck på min V90 D5 21” blev det samma P-Zero som satt från fabrik för ville inte chansa, även om jag sparat 5 tusen på att ta Michelin.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Mina Michelin är VOL märkta så det är inte endast Pirelli som är specialgjorda för Volvo.
Har de dämpmattan i däcken med?
Jag antar det då de är märkta VOL och är tysta.
av snufk1ns
#1266304
Jag hade problem med oljud och känslan av att köra på en tvättbräda, men var mest problem runt 105km/h.

Däckverkstaden balanserade däcken (reklamerade 1 Pirelli som inte gick att få bra), men felen kvarstod.

Efter 2 besök på serviceverkstad, som rev ner bakaxlar etc, hittade de att felet var ”medbringaren”. Idag blev den bytt och bilen rullar kanonfint. Tacksam för en riktigt bra service på Upplands motor i Kista, trots att jag inte köpte bilen via dem.
  • 1
  • 83
  • 84
  • 85
  • 86
  • 87
  • 114

Det är heller inte alltför ovanligt att […]

Bakfjädrar.

Kolla Skandix i Tyskland också, sök p&a[…]

Ser ut att komma från det lilla hålet […]

Din LMM (MAF) är bytt och den är fel ti[…]