Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av MMU
#1172676
Min handlare hävdar mycket bestämt att det handlar om däck som inte är runda pga "ljudisolering inne i däcket". Min V90 är inne på tredje uppsättningen, två friktion och ett par sommardäck. Vibrationerna kvarstår. Jag är ingen expert, men det låter väldigt osannolikt...
av JimmyK
#1172678
MMU skrev:Min handlare hävdar mycket bestämt att det handlar om däck som inte är runda pga "ljudisolering inne i däcket". Min V90 är inne på tredje uppsättningen, två friktion och ett par sommardäck. Vibrationerna kvarstår. Jag är ingen expert, men det låter väldigt osannolikt...
De har bytt 8st däck på mina två xc90, hjälpte inte. Se inlägg ovan
Användarvisningsbild
av Robbi
#1172689
Är alla berörda med 4WD eller kan det vara så att alla är berörda men många är okänsliga för lite vibrationer medan andra är mycket känsliga?


Skickat från min iPhone med Tapatalk
av JimmyK
#1172696
Robbi skrev:Är alla berörda med 4WD eller kan det vara så att alla är berörda men många är okänsliga för lite vibrationer medan andra är mycket känsliga?


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Skulle gissa på att alla vibrerar mer eller mindre, då jag har fått två som har vibrerat. Vibrationerna går att missta för att vägen är ojämn då det känns som bilen vibrerar på "höjden"
Användarvisningsbild
av Spid3r
#1172704
JimmyK skrev:
Robbi skrev:Är alla berörda med 4WD eller kan det vara så att alla är berörda men många är okänsliga för lite vibrationer medan andra är mycket känsliga?


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Skulle gissa på att alla vibrerar mer eller mindre, då jag har fått två som har vibrerat. Vibrationerna går att missta för att vägen är ojämn då det känns som bilen vibrerar på "höjden"
Min S90 är 2WD, håller med att många är okänsliga för vibrationerna, inte minst om man kör på sämre vägar. Jag är själv så jäkla less på detta.
Användarvisningsbild
av Robbi
#1172763
Om drivaxlarnas härdning är problemet så borde det knappast drabba alla. Det borde inte heller kännas på en ny bil då de inte blivit utnötta.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Användarvisningsbild
av Krollspell
#1172767
Jag kan bara hålla med er, detta är för trist.. och för dåligt!

Jag har fått 2 av mina Pirellidäck utbytta då de efter kontroll under press inte var "runda"...

Det blev betydligt bättre men inte bra. Sedan snart 3 veckor åker jag nu på dubbfria vinterdäck eftersom Volvo krävt att Pirelli först ska kolla däcken i deras egna maskiner innan Volvo vill gå vidare med bilen. Så att välja mellan att bli stående på Volvos gummiverkstad alt sätta på vinterdäcken så valde jag det senare... Verkar ta evigheter detta...

Uppgraderade mjukvaran i bilen i fredags, då man sa att där fanns bl a ny mjukvara till four-c/luftfjädring. Tycker just nu att det n ä s t a n känns helt bra, men tvekar och lär köra mer i olika farter..

Men less? Ja det var bara förnamnet just nu... :shock:
Användarvisningsbild
av Spid3r
#1172782
Krollspell skrev:Jag kan bara hålla med er, detta är för trist.. och för dåligt!

Jag har fått 2 av mina Pirellidäck utbytta då de efter kontroll under press inte var "runda"...

Det blev betydligt bättre men inte bra. Sedan snart 3 veckor åker jag nu på dubbfria vinterdäck eftersom Volvo krävt att Pirelli först ska kolla däcken i deras egna maskiner innan Volvo vill gå vidare med bilen. Så att välja mellan att bli stående på Volvos gummiverkstad alt sätta på vinterdäcken så valde jag det senare... Verkar ta evigheter detta...

Uppgraderade mjukvaran i bilen i fredags, då man sa att där fanns bl a ny mjukvara till four-c/luftfjädring. Tycker just nu att det n ä s t a n känns helt bra, men tvekar och lär köra mer i olika farter..

Men less? Ja det var bara förnamnet just nu... :shock:

För mig känns detta helt jäkla obegripligt... någon (Volvo) måste veta exakt vad det beror på. Verkstäderna runt i landet måste ha fått en massa som har klaget på samma symptom och vidare måste Volvo har fått en massa samtal på det här och de olika åtgärderna som hittills var varit ofruktbara.
För mig låter det som att Volvo PV vet exakt vad detta är... men åtgärderna är förmodligen skitdyra och de hoppas på att folk vänjer sig detta.
Jag blir så jäkla förbannad... :-O)
Användarvisningsbild
av Krollspell
#1172786
Spid3r skrev:
Krollspell skrev:Jag kan bara hålla med er, detta är för trist.. och för dåligt!

Jag har fått 2 av mina Pirellidäck utbytta då de efter kontroll under press inte var "runda"...

Det blev betydligt bättre men inte bra. Sedan snart 3 veckor åker jag nu på dubbfria vinterdäck eftersom Volvo krävt att Pirelli först ska kolla däcken i deras egna maskiner innan Volvo vill gå vidare med bilen. Så att välja mellan att bli stående på Volvos gummiverkstad alt sätta på vinterdäcken så valde jag det senare... Verkar ta evigheter detta...

Uppgraderade mjukvaran i bilen i fredags, då man sa att där fanns bl a ny mjukvara till four-c/luftfjädring. Tycker just nu att det n ä s t a n känns helt bra, men tvekar och lär köra mer i olika farter..

Men less? Ja det var bara förnamnet just nu... :shock:
För mig känns detta helt jäkla obegripligt... någon (Volvo) måste veta exakt vad det beror på. Verkstäderna runt i landet måste ha fått en massa som har klaget på samma symptom och vidare måste Volvo har fått en massa samtal på det här och de olika åtgärderna som hittills var varit ofruktbara.
För mig låter det som att Volvo PV vet exakt vad detta är... men åtgärderna är förmodligen skitdyra och de hoppas på att folk vänjer sig detta.
Jag blir så jäkla förbannad... :-O)
Ja skumt, enligt min Volvoåterförsäljare Bra Bil så påstår man sig inte känna till detta problem. Jag har t o m mailat länken till denna tråd...

Börjar tröttna rejält nu...
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 114

Jag har ingen lösning åt dig men jag ha[…]

DIN bil borde inte ta någon skada om ni kopp[…]

Som Totte säger är det sannolikt den sen[…]

S80 T6 AWD -08

Så att det inte uppstår missförs[…]