- tis 02 jul 2019, 07:19
#1324444
pellemando skrev: ↑mån 01 jul 2019, 08:39Vi har en annan identisk S90 inom familjen och den går mjukt och fint. Fick låna totalt 4 st S90 under verkstadsbesöken, dem gick hur bra som helst. Jag har påpekat detta men förgäves.Bigx86 skrev:Ja det är verkligen skönt, höll på o skulle läsa på om lagar och regler och i avtalet för att hitta något att stå på men, jag slipper det. Jag räknar med att jag ska få tillbaka allt, då det har blivit avtalsbrott i min mening. Dom skulle leverera en fungerande bil men inte lyckats trots 3 försök, och jag fått en skriftlig bekräftelse på att det inte går att åtgärda felet.pellemando skrev: ↑lör 29 jun 2019, 01:58 Det blir ett återköp på bilen! Fick lite andra alternativ med. En likadan v90 eller en xc60 med samma konfiguration. Har fått en xc60 på långtid lån, jag gillar den, men inte samma känsla som en v90. Sjukt kluven på vad jag ska göra.Skönt att du slipper vibb bilen och hoppas du inte gör någon större förlust på återköpet!
Till veckan ska dom komma med hur vi gör med återköpet. Finns det nån chans att man får tillbaka allt man lagt ut, så som förhöjd första avgift och leasingavgifterna?
Min har varit inne mer än 3 ggr för åtgärd, men ÅF vägrar mig ett återköp. De påstår att bilen är så och att jag ska acceptera det. Har någon tips på hur jag kan gå vidare? Kontaktade Volvo och får ingen hjälp, de hänvisar till ÅF.
Fan vad skevt av dom! Provkörde du någon innan? Eller om du har fått en lånebil av dom inte har bettet sig så? Sen kan det kanske spela in hur snabbt man rapporterade in att den vibrerar. Jag hörde av mig ca 2-3 veckor efter jag fick bilen om att det. Samt hänvisade till den bilen vi provade innan vi beslöt oss för en V90, för den vibrerar inget, och ingen av lånebilarna har heller gjort det. Vad har du för ägarförhållande? Kanske kan trycka på att ARN?