Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av pellemando
#1314704
Tack för svaren!

Blev o pumpa imorse med, ska ringa och boka tid för det. Så kan don kolla alla andra knasigheter med. Upptäckte häromdagen att passagerarsätet fram skakar/vibrerar som fan med. Tycker det är synd och märkligt att dom inte har löst detta.
av ansjo
#1314843
Testa att lägga handen bakom passagerarstolens nackskydd när ingen sitter där, i de farter som bilen har sina vibbar...
av CaptainOats
#1315171
Bigx86 skrev: mån 06 maj 2019, 07:52
pellemando skrev: fre 03 maj 2019, 23:27 Den skakar för fullt kan filma under helgen
Förutom att min vibrerar så har den nu börjat ge ifrån sig missljud
jag hade missljud över gupp och i svängar samt vib , dämparna fick bytas i fram. efter 2500 mil.
Blev bättre efter det, men lite vibb fortfarande som sagt, däcken är inne på koll

sommardäcken går perfekt.
av pellemando
#1315180
Bigx86 skrev: mån 06 maj 2019, 07:52 Förutom att min vibrerar så har den nu börjat ge ifrån sig missljud
Klarat mig ifrån det än så länge.


Verkstaden ringde nu och bokade in mig "akut" till på Onsdag. Jag blir svin glad, och påpekar lite andra små fel med data ifrån bilens SIM och läckande ventil, det skulle han med kika på.
Så säger han: Ja så var det ju det med Polestar optimeringen som inte hade gått igenom....
Jag: ehh vad menar du?
han: ne det hade inte gått att optimera den, var något strul....
Jag: ja det är mer än vad jag vet

Så undrar jag när fan hade dom tänkt o tala om det? När jag hämtade bilen för ca 3-4 veckor sedan så sa dom inget om det, fast jag frågade om ev besiktning varpå han svarade att det kan man strunta i. Känns lite oseriöst i det stora hela tycker jag. Får se hur det blir nu, men jag känner att jag kommer troligen bli den "jobbiga kunden" framöver nu.
av UnleashFusion
#1315181
pellemando skrev: mån 06 maj 2019, 12:25
Så undrar jag när fan hade dom tänkt o tala om det? När jag hämtade bilen för ca 3-4 veckor sedan så sa dom inget om det, fast jag frågade om ev besiktning varpå han svarade att det kan man strunta i. Känns lite oseriöst i det stora hela tycker jag. Får se hur det blir nu, men jag känner att jag kommer troligen bli den "jobbiga kunden" framöver nu.
Det skulle jag också bli(den jobbiga), jag hade tjatat under dom kommande 3åren, vare sig små saker eller stora.. jag tänker fan inte betala för något som kommer från Volvo och inte jag som orsakat. Hade bilen varit felfritt från början kan jag lova att jag inte ens skulle åka dit i onödan när man har andra saker och ta itu.
av pellemando
#1315441
Lämna in bilen imorse, fick samtal ca 2h senare att "Det är vanligt/normalt med vibrationerna i dessa bilar som bygger på denna plattform" och så hade tydligen Polestar optimeringen redan lagts in trots att han sa och förklarade att det inte hade skett när han skulle boka in mig. Men jag var påstridig och frågade om det är normalt att hela passagerarsätet fram ska vibbrera när man kör runt 130. Hans svar var att han bara kört i runt 90 och inte känt av något... Så var det tydligen en skruv som orsakat läckaget i bakdäcket, givetvis gick det inte att laga utan hela däcket var tvunget att bytas, skulle gå på ca 3k. Och efter det skulle han testa bilen i runt 130.

Känns fan inte seriöst detta.
Användarvisningsbild
av grillchips
#1315443
@pellemando, det där hade jag antingen tagit vidare till någon över meken alternativt gått till en annan verkstad. Vansinnigt taskig attityd från honom.
av least
#1315446
Ursäkta, men det där är skitsnack från mekanikerns sida.
Kontata verkstadsansvarig på din ÅF, och säg precis det som du skrev.

Att baksätet skakar i 130 är absolut ingen prodktegenskap på SPA-plattformen.
  • 1
  • 95
  • 96
  • 97
  • 98
  • 99
  • 114
Yttertemperatur mätare

Bytte sensorn i förmiddags. Avhjälpte ty[…]

Polering sedan 2k lack EX: LÄNK-->https:/[…]

Felmeddelande på antisladd

Kan vara givare,krans, hjullager eller styrvinkelg[…]

Weber 32dir på en b20

Hr inte siffrorna i huvudet men någonstans s[…]