Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av LAH
#1331179
Kvarstår att vibrationerna på vår bil fanns med låsen och försvann utan dem, detta utan att jag momentdrog övriga bult eller lyfte hjulen och drog om samtliga bult (vilket kan göra skillnad) med hjulet obelastat.

Lätt (och billigt :) )att prova iaf och har man vibrationer ändå så kanske det är läge att kolla balansen om det inte är nyligen gjort.
av AndS
#1331223
Det är olika vibrationer och olika problem som klumpas ihop. Fokusera på er egen bil men ta del av tipsen. ;-)
Det är klassiskt att man försöker hitta en orsak men ofta flera orsaker när komplexa fel uppträder och man inte hittar "den" åtgärden.
av pellemando
#1332150
Verkar som om många blir rädda av att köpa V90 efter dom sett denna tråd, och jag förstår dom. Funderade på att skapa en omröstning för att få lite statistik, men jag hade inte behörighet verkade det som. Någon som känner sig manad till det? Annars kollar jag med MOD om det är något knas med mitt konto, och så styr jag en själv.
av Pwr4fun
#1332236
pellemando; Jag hör just till dem som blivit rädd, vilket jag skrivit om i en annan tråd. Tyvärr får man ju olika besked från alla de Volvo-handlare man talar med. En del säger att detta är ett "icke-problem" och andra säger att det bara gällde första årsmodellen, men att man nu löst problemet. Vissa har ingen aning och har aldrig hört talas om problematiken över huvud taget. Det är nog omöjligt att få fram fakta om hur många som drabbats, eller hur många % som har haft problem, men det vore ju intressant att få en liten vink om hur utbrett det är med problem kring just V90. Jag blev avskräckt, men kan ändå inte helt släppa tanken på V90.... Blir sömnlösa nätter av detta :oops:
av Freddy100
#1332314
Det finns större problem i livet än vibrationer i bilen. Jag har oxå läst mkt på forumet om vibrationer innan jag köpte min V90CC men tyckte ändå att det blev inte så många som klagade. Det finns ju tusentals bilar som rullar och här skriver oftast de som har problem. Lev ditt liv, gillar du V90 ...köp det. Jag gjorde så och är väldigt nöjd. Lycka till...
av Bigx86
#1332335
Vibrationer på en 400 000+ dyr bil blir automatiskt en utav de största problemen i ens liv, ja absolut! Och speciellt i ett i-land som Sverige. Jag kan i alla fall inte minnas något annat "större problem i livet" än detta.
av pellemando
#1332346
@Pwr4fun, Jag förstår dig 100% Var väldigt kluven till att ta en till V90, men efter mycket funderingar och så blev det en till, dock med aktivt chassi som jag tyckte ÅF skulle stå för, vilket jag fick med. Så om ca 11 veckor (om jag inte ändrar för mycket på konfiguration) vet jag om det blir en till dildo eller en felfri bil. Var väldigt mycket inne på nya A6, och tänkte ta en istället för v90, men efter jag körde den igen, så blev det V90. A6 är bra mycket piggare och snålare, ser fetare ut. Men det var inte samma känsla när man satte sig i den.
  • 1
  • 104
  • 105
  • 106
  • 107
  • 108
  • 114
Weber 32dir på en b20

Denna motorn är en utbytesmotor från vo[…]

Ny krängningshämmare och länkar bak[…]

Fälgar och däck till t.ex. 850. 8,0X17 […]

Givare i kylaren hoppar ur

FD157206-43B1-4472-AD81-D6770C3D768F.jpeg Hej! 9[…]