- mån 10 dec 2018, 17:35
#1285649
Utan att ha fakta (ännu) så är min gissning att du åker billigare med D5 än T8 om man enbart stirrar på förbrukningen. Jag tror iallafall att korta resor så blir det V60 för mig och längre turer V90n. Men kanske har fel, får se om några månader :)
Sen sjunker som en sten vet jag inte om jag kan hålla med om D5an. Beror ju iofs på utrustningen.
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Hooloowoo skrev:Jag funderar på om man kanske skulle undersöka möjligheten att byta min D5 awd mot en T8, V90 that is.. Jag kör ca 4-4500 mil per år, mest landsväg/motortrafikled. INte mycket storstadskörning.
Men jag kan inte få en bra bild av om det skulle "löna" sig rent bränslemässigt att byta. Snittar runt 0,6-0,65 per i dag med D5'an på 20" 255'or.
Jag försöker se om det kan vara värt att göra det eller om jag ska fortsätta köra Diesel. Älskar egentligen bilen i sig, men den sjunker ju som en sten i värde.. :/ Har kört drygt 8000 mil nu sen mitten på januari -17 då jag plockade ut den. Så det börjar blir dags att byta, OM jag nu ska göra det. Dock får man ju ge runt 600k för en T8 i dag som gått några mil, och det gav jag för min när den var ny....
Utan att ha fakta (ännu) så är min gissning att du åker billigare med D5 än T8 om man enbart stirrar på förbrukningen. Jag tror iallafall att korta resor så blir det V60 för mig och längre turer V90n. Men kanske har fel, får se om några månader :)
Sen sjunker som en sten vet jag inte om jag kan hålla med om D5an. Beror ju iofs på utrustningen.
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Nuvarande :
Volvo V90 D5 Awd Polestar R-Design
Volvo V60 T8 R-Design
Volvo V90 D5 Awd Polestar R-Design
Volvo V60 T8 R-Design