Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av B2dominator
#1500990
Då kan jag svara på min egen fråga. Trots att leveranssidan säger att bilen är påväg så stod den hos säljaren. Leverans nästa vecka :)
Bilagor
XC90T8PRO22.JPG
XC90T8PRO22.JPG (183.69 KiB) Visad 2392 gånger
Användarvisningsbild
av bem
#1500992
B2dominator skrev: ons 01 jun 2022, 13:08 Då kan jag svara på min egen fråga. Trots att leveranssidan säger att bilen är påväg så stod den hos säljaren. Leverans nästa vecka :)
Där fick du allt en positiv överraskning så här mitt i veckan. :-D
Hämta ny bil är härlig känsla, varenda gång (man får förmånen att kunna göra det).
Rulla hem en sprillans ny bil från Volvohandlaren är speciellt.
Bara hoppas du får många sköna och problemfria mil i nya bilen. Det är väl en XC90 på bilden?
av SundanceKid
#1501013
B2dominator skrev:@bem, Korrekt XC90 T8 PRO 455 HP :P
Du kommer bli fruktansvärt nöjd. Kom själv ifrån en fullsmetad v90 T8 R-design 2020.
Min nya Xc90 T8 R-design Pro med nya batteriet och motorn på 455hk är underbar.
Motorn är fruktansvärt mycket trevligare än förra T8:an och gott med räckvidd närmre 70km på el. Elmotorn på 145hk räcker ganska långt utan att bensinmotor kickar in. Nu kan man accelerera upp till motorvägsfart ganska kvickt på el och även på motorvägen köra el.

Xc90 är sjukt mycket skönare än v90 på alla vis också. Då jämför jag med mina olika V90 jag haft som även de haft luftfjädring.


Skickat från min DN2103 via Tapatalk

av jonaspal
#1506547
Beställde en XC90 lagerbil via Care by Volvo i fredags. Idag står det att bilen transporteras till min säljare. Vad innebär det? Att den står på en lastbil påväg från Torslanda eller var finns "lagret"? Vad kan jag förvänta mig i tid innan min säljare har gjort klart bilen tror ni? Care by Volvo uppger 4 veckors leveranstid på lagerbilarna men man vill ju givetvis att det går snabbare än så :D
av jonaspal
#1506645
Wsemme skrev: tor 28 jul 2022, 10:42 När bilen kommer till handlaren har dem 2v på sig att leverera den.
Aha ok jaja det blir vad det blir. Den som väntar på något gott osv :-)
Användarvisningsbild
av Hanzon
#1508907
Tillbaka till Volvo efter en period som Audiägare.
XC90 Recharge T8 Ultimate Dark beställd idag. 8-9 månaders leveranstid.
av morfarginko
#1508932
Hanzon skrev:Tillbaka till Volvo efter en period som Audiägare.
XC90 Recharge T8 Ultimate Dark beställd idag. 8-9 månaders leveranstid.
vad hade du för audi och varför bytte du tillbaks?
Användarvisningsbild
av Hanzon
#1508975
Audi A6 Allroad TFSI -MY21. Jag var nöjd med mina tidigare T8, men räckvidden på batteri var lite för lite. Uppdaterad T8 med bättre batterikapacitet passar mig bättre samt att möjlighet till laddning av bilen har förändrats. Tittade på Audi laddhybrider också (Q7, Q8), minst 12 månaders leveranstid i dagsläget och mindre räckvidd på batteriet jämfört med Volvo.
  • 1
  • 92
  • 93
  • 94
  • 95
  • 96
  • 100

Jag testa car.info för skojs skull och sö[…]

Nya E-klass AllTerrain kanske? Ja jag gick fr&ar[…]

Weber 32dir på en b20

Har du en B20B ska det sitta dubbla SU, annars &au[…]

Jag syftar på resonemanget som somliga sl&a[…]