Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av morfarginko
#1509053
Hanzon skrev:Audi A6 Allroad TFSI -MY21. Jag var nöjd med mina tidigare T8, men räckvidden på batteri var lite för lite. Uppdaterad T8 med bättre batterikapacitet passar mig bättre samt att möjlighet till laddning av bilen har förändrats. Tittade på Audi laddhybrider också (Q7, Q8), minst 12 månaders leveranstid i dagsläget och mindre räckvidd på batteriet jämfört med Volvo.
ah ser i din sidfot el vad det kallas nu. Gillar Allroad, hur var det att byta till en sån efter att ha åkt xc90? Lite sugen att ta det steget ...
Användarvisningsbild
av Hanzon
#1509286
Det var inget särskilt att gå från XC90 till Allroad, saknade dock att sitta lite högre med ett högre insteg pga ryggproblem.
Drivlinan i audin är lite vassare än tidigare XC90, provkörde XC90 med bättre prestanda och det är skillnad mot tidigare drivlina.
Användarvisningsbild
av Hanzon
#1510884
Beställde XC90 T8 för några veckor sedan, preliminär leveranstid då var 8-9 månader. Fick idag besked från säljaren att den ser ut att levereras mitten januari vilket innebär 6 månaders leveranstid, någon mer som beställt XC90 där leveranstiden har blivit kortare? I dessa tider är det väl bäst att gardera att jag tror på 6 månader först när jag ser bilen hos ÅF.
av perhall
#1511086
Hanzon skrev:Audi A6 Allroad TFSI -MY21. Jag var nöjd med mina tidigare T8, men räckvidden på batteri var lite för lite. Uppdaterad T8 med bättre batterikapacitet passar mig bättre samt att möjlighet till laddning av bilen har förändrats. Tittade på Audi laddhybrider också (Q7, Q8), minst 12 månaders leveranstid i dagsläget och mindre räckvidd på batteriet jämfört med Volvo.
Jag har haft flera allroad och även på gång att köpa en A6 laddhybrid. Varken den eller Q7/Q8 - de senare 6-cyl med 462 hk - gick i närheten så bra som nya T8. Oväntat, faktiskt. Långa modellivscykler nu, både XC90 o Q7 har ju varit med sen 2015...
av Klintin
#1512901
Tjenare!
Är det någon här inne som beställt en V60 T6 recharge ultimate och fått den levererad?
Beställde min i början av feb men har fortfarande inte fått något ordernummer eller bekräftelse.
av Lockis
#1512906
Klintin skrev:Tjenare!
Är det någon här inne som beställt en V60 T6 recharge ultimate och fått den levererad?
Beställde min i början av feb men har fortfarande inte fått något ordernummer eller bekräftelse.
Du kommer inte få hjälp med din order här. Oavsett hur mycket du frågar. Den enda som kan hjälpa dig med Ordernummer och bekräftelse är där du beställt bilen. Jag föreslår IGEN att du kontaktar någon där för att få hjälp. Detta är dessutom 90-serien forumdelen och inte 60.
av Kombihusse
#1513661
Igår blev det levererat. 😊
Beställde V90 B4 Cross Country MY23 i december så visste att det skulle dröja till leverans. Första prognoserna var slutet på augusti, men flyttades sakta fram med en vecka i taget.
Användarvisningsbild
av V9097
#1513676
Jag beställde V90 Recharge i mitten av april i år, med preliminär leverans i februari. Nu blev leveransen flyttad till maj -23. Över ett års leveranstid alltså.
Användarvisningsbild
av Hanzon
#1513741
Min XC90 T8 flyttades fram från slutet januari till slutet februari kunde jag konstatera idag..
av Steffo1984
#1514096
Hanzon skrev:Min XC90 T8 flyttades fram från slutet januari till slutet februari kunde jag konstatera idag..
Jag går i tankarna att beställa ny XC90 T8. När var din beställd? Leveranstider idag?
  • 1
  • 93
  • 94
  • 95
  • 96
  • 97
  • 100
Nytt avgasrör B234F

745-an har rullat uppskattningsvis drygt 50000 mil[…]

Torkarblad till strålkastarna verkar ha utg&[…]

Motortvätt, vad tänka på?

Vill slänga in en varning, en ballast till […]

Enda man behöver vara försiktig med &aum[…]