Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av macattac
#1140189
ehp skrev:
Racetwin2 skrev:Är det någon som vet om om det är generellt stora förseningar? Jag hade vecka 11 på min men Läste att de flyttar produktionen till Kina. Stämmer verkligen detta? Eller är det bara S90? Kanske ligger längre fram? Jag jobbar inte i Sverige så jag är tyvärr dåligt uppdaterad. Om det skulle vara så att en bil blir flyttad då gissar jag att man kan lägga på 6-8 veckor leveranstid direkt.

Då jag inte arbetar i Sverige så har jag inte tillgång till leveransinfo på samma sätt som er. Har någon av er sett ändringar det senaste?
Ska bara gälla S90 mig veterligen, vet inte när detta kommer att ske med flytt till Kina
Min lev blev totalt 1 vecka tidigare lagd, bilen byggd nu (status ändrades i tisdags) där det nämndes att den var byggd I Torslanda.
Har inte fått någon uppdatering sedan dess för leverans till ÅF. Trodde det skulle ske direct för att bli av med bilarna I Torslanda (om det byggs 1100 bilar per dygn behövs det väl kontinerligt plats), men har inte fått uppdatering än.
Någon som vet hur lång tid det tar från byggd till lev till ÅF? Är detta beroende på bilregistreringen för att få reg skylt?

samma här, ang lev tid, men uppdaterades igår....vecka 9 nu och 8 enligt säljaren.....
av guldbajare
#1140203
Beställde en v90 d4 awd r-design i måndags. Fick idag ett väldigt preliminärt datum på 24/7...
Inget är som väntans tider.. ;)

Skickat från min SM-G928F via Tapatalk
av plamek
#1140215
Beställde en V90CC ganska fullutrustad 2016-12-02, den står bara som orderlagd ännu. Ingen beräknad leveransvecka heller. Modellår står dock som 2017. Lite hoppas man ju att den hoppar över till 2018, eller står modellåret helt fast redan?
av bankb
#1140217
plamek skrev:Beställde en V90CC ganska fullutrustad 2016-12-02, den står bara som orderlagd ännu. Ingen beräknad leveransvecka heller. Modellår står dock som 2017. Lite hoppas man ju att den hoppar över till 2018, eller står modellåret helt fast redan?
Med nästan 100% säkerhet så törs jag säga att du får en MY18.

La min beställning precis innan det slog över och fick in min order näst sista veckan i november.

Förmodligen därför du inte fått någon lev vecka. För mig tog det bara 48 timmar innan lev veckan stod på min volvo


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Användarvisningsbild
av jcartel
#1142276
Fick precis min tidigarelagd en vecka till vecka 9 i Min Volvo :)
av mazon
#1142379
En ÅF nämnde till mig att det fanns ett planerat tillverkningsstopp för D4 motorn. Den ÅF jag beställt bilen av, kände inte till det. Tycker det verkar konstigt att ingen sedan december fått leveranstid på sin bil.

Någon annan som hört något om D4 motorn? Som jag kommer ihåg, sa denna ÅF att stoppet skulle vara mellan maj/juni till augusti. Låter jättekonstigt. Är juh samma block i alla motorer. Ända jag skulle kunna tänka är att någon uppdatering ska ske.

Innan någon annan kan bekräfta detta, så ska ingen använda denna info till något. Som sagt, min ÅF jag beställt av, kände inte till detta!
av nordlp
#1142670
Precis beställt S90 D4 Inscription. Ingen tid bekräftad, men säljaren trodde September. S90 verkar ha längre leveranstid än V90
Användarvisningsbild
av sony
#1142680
Vad är väntetid på xc90?
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 100
Dörrlås V-fram

Jo, det var ett kabelbrott. Den klassiska grö[…]

Hej, jag letar efter en lämplig bil till fami[…]

har du provat göra rent sensorn i LMM? an[…]

Köpråd

Jag kör V60 D4, på 70/80 väg 0.42l[…]