Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Cokeisit
#1448850

bem skrev:.Enda jag hittills blivit av med p.g.a. chipbristen är BLIS. Står fortfarande att Driver Awarness kommer finnas på min bil. Jag har ingen 360-grader kamera men backkamera och även den är med. 90-serien ser än så länge ut att påverkas minst av chipbristen. Kolla i senaste 60-seriens forum (”Vi som beställt...”) så ser du vad de blir av med till följd av chipbristen.
/Bo
Jag har redan kikat i den tråden och hoppades att 90-serien skulle klara sig. Jag har beställt 360-kameran och den är ett måste för mig.

Du skriver att du ska få driver awarness men inte BLIS, är det ens möjligt rent tekniskt?

Hur som helst, jag räknat med att allt som är beställt ska levereras men hade ändå varit kul att få någon typ av prognos.
Användarvisningsbild
av bem
#1448883
Cockeisit,
När jag pratat med min säljare nyligen så sa hon att eftersom det står Driver Awarness ligger kvar på min 2022:a V90 T6 Recharge Inscription order hos Volvo skall min bil få det. Det som talar mot att Driver Awareness levereras på min bil är att det sägs att den är beroende av BLIS (som ju utgått p.g.a. Chipbristen). Så jag vet inte vad man skall tro. Jag skall i alla fall tala om för Er här i detta forum när jag fått min V90 T6 Recharge Inscription vecka 29 (om det nu inte blir nån 5:e ändring av leveransdatumet :-) ) om Driver Awarness funkar på bilen eller ej.
/Bo
av perhall
#1449619
Jag skulle inte vara alltför säker på att beställd utrustning levereras. Just 360-kameran verkar va ett problem, kan tänka mig att några blir erbjudna en annan lösning än att få vad som beställts...
av limerose1891
#1458793
Skickades iväg en beställning idag på en V90 Momentum Advanced Edition -22 med endast vinterhjul som extra, får väl se vad dom slänger fram för levtid.
Användarvisningsbild
av bem
#1458802
limerose1891 skrev: fre 13 aug 2021, 14:47 Skickades iväg en beställning idag på en V90 Momentum Advanced Edition -22 med endast vinterhjul som extra, får väl se vad dom slänger fram för levtid.
Härligt! Vad blev det för motor?
/Bo
Användarvisningsbild
av bem
#1458803
bem skrev: fre 13 aug 2021, 15:22
limerose1891 skrev: fre 13 aug 2021, 14:47 Skickades iväg en beställning idag på en V90 Momentum Advanced Edition -22 med endast vinterhjul som extra, får väl se vad dom slänger fram för levtid.
Härligt! Vad blev det för motor, B4? Bensin eller diesel? FWD eller AWD? Kanske inte går välja nån annan motor än B4 på Momentum Advanced Edition ?
/Bo
av limerose1891
#1459610
12 veckor kvar
Leverans beräknad vecka 45

Men vi får väl se :)
av Cokeisit
#1459611
limerose1891 skrev:12 veckor kvar
Leverans beräknad vecka 45

Men vi får väl se :)
Oj, det var en kort leveranstid. Får du ingen elektronik alls i den? Bild
  • 1
  • 64
  • 65
  • 66
  • 67
  • 68
  • 100

Fick samma svar från Volvo Sverige. B[…]

S/V60 Polestar utan taklucka

Man ska inte förakta 4an. Är ju rappare […]

Hej på er, Jag har fått den kär[…]

Drekkus, Min V90 MY22 early funka t.ex. stäng[…]