Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Lockis
#1429214
Lite dåligt med uppdateringar i denna tråden.
Beställde en V90 Recharge T6 den 27/1. Prel leverans v.17 (byggdatum 8-11/4)
av Johannesk
#1436757
Hej,
Någon som beställt v60 recharge t6 årsmodell 2022 och som fått preliminär lev tid?
Jag beställde för ca 1,5 vecka och hade kontakt med säljare igår. Han har inte fått tillbaka fabriksorder nr än.
För ca 3 år sen (2018)när jag beställde v90 2019,tog det endast en dag innan jag kunde logga in och se lev status.
Tack på förhand!
Användarvisningsbild
av bem
#1436822
Beställde V90 T6 Recharge Inscription-Inscription 2021-02-24 och det står leverans vecka 21 (24-28 maj) på min i "Min Volvo".
Det blir precis 3 månaders leveranstid det. Det är en 2021:a för min del. Gick inte beställa 2022 då jag beställde min. Men jag vet den dagen jag beställde var sista dagen för att få bilen levererad före sommaren, annars hade jag fått vänta tills i höst (så sa säljaren i alla fall).
/Bo
Användarvisningsbild
av bem
#1437001
Johannesk skrev: lör 20 mar 2021, 12:09 Hej,
Någon som beställt v60 recharge t6 årsmodell 2022 och som fått preliminär lev tid?
Jag beställde för ca 1,5 vecka och hade kontakt med säljare igår. Han har inte fått tillbaka fabriksorder nr än.
För ca 3 år sen (2018)när jag beställde v90 2019,tog det endast en dag innan jag kunde logga in och se lev status.
Tack på förhand!
Jag vill inte vara bärare av "dåliga" nyheter men jag undrar allt om du kommer få bilen levererad innan sommaren, men hoppas kan du förstås.
Min erfarenhet:
Jag beställde en V90 T6 Recharge 2020-02-24. Det var sista dagen att lägga order för att få en V90 levererad före sommaren, sa försäljerskan. Det var rätt hektiskt för henne när klockan börja närma sig 16:30 och ordern i deras ordersystem skulle vara lagd före kl. 17 och därmed i Volvos system. Jädrar vad damen koncentrera sig i sin dator och gjorde alla val osv. som skulle göras för min Volvo. Hon ringde en annan dam som skulle fixa nåt med ordern och säljchefen skulle godkänna "affären" också. Det var precis damen var färdig när klockan slog 17 och affären och ordern var då i hamn och jag och hon hade även då hunnit sätta våra "kråkor" på kontraktet. Min V90 T6 Recharge dök upp på "Min Volvo" redan dagen därpå där det stod leverans vecka 21.
Kan säga den försäljerskan fick göra skäl för namnet försäljare, tur hon verkade en van säljare för hade hon tvekat det minsta hade hon aldrig hunnit lägga ordern i tid. Tur för mig. Det papperslösa kontoret hade ännu inte nått denna dam för det spotta ut papper ur skrivaren som hörde till kontraktet (bilagor hit och dit osv). Till slut hade vi varsitt exemplar av alla "papper". Var faktiskt rätt kul att sitta och titta på hela processen. Dock blev det ett dyrt nöje för mig, vi får hoppas nya bilen är lika bra som prislappen blev hög. :-)
Nån kanske vet hur Volvo brukar ha i sitt ordersystem när de byter "årsmodell". De har ett sista orderläggningsdatum för t.ex. årmodell 2021. Och den som sen därefter beställer (en 2022:a) får vänta lite längre innan Volvo kommit igång med sin 2022 produktion? Jag tror (men vet inte) det fungerar ungefär så eftersom det var en deadline på V90 T6 Recharge 2021 för mig och en order efter deadline hade inneburit jag skulle få vänta flera månader längre än vad det nu blev när min order blev lagt innan deadline.
/Bo
Senast redigerad av 1 bem, redigerad totalt 0 gånger.
av Cokeisit
#1448831
Är det någon som kan se sin leveranstid när man är inloggad i Min Volvo?

Jag beställde en V90 CC B6 i början på maj och har inte fått något preliminärt leveransdatum än.
Användarvisningsbild
av bem
#1448835
Cokeisit skrev: fre 04 jun 2021, 23:22 Är det någon som kan se sin leveranstid när man är inloggad i Min Volvo?

Jag beställde en V90 CC B6 i början på maj och har inte fått något preliminärt leveransdatum än.
Jag ser leveransdatum återigen sen några dagar tillbaka. I mitt fall har leveransdatum ändrats från v.21, till v.22, till inget datum till v.29. Beställde bilen 24 feb. (som 2021:a som senare ändrades av Volvo till en 2022:a). Är en V90 T6 Recharge Inscription i mitt fall. Enda jag hittills blivit av med p.g.a. chipbristen är BLIS. Står fortfarande att Driver Awarness kommer finnas på min bil. Jag har ingen 360-grader kamera men backkamera och även den är med. 90-serien ser än så länge ut att påverkas minst av chipbristen. Kolla i senaste 60-seriens forum (”Vi som beställt...”) så ser du vad de blir av med till följd av chipbristen.
/Bo
  • 1
  • 63
  • 64
  • 65
  • 66
  • 67
  • 100
Bakfjädrar.

På Volvo såg mekanikern när han t[…]

Hur byta drl v60cc

Min högra jättebilliga drl slocknade och[…]

Jag har samma ljud bakifrån på min v60[…]

På min bil (som jag tidigare skrev om i det […]