Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Primus
#1136971
Tänkte att det kunde vara bra med en tråd för leveranstider som gäller just nu. Så fyll gärna på vad ni har fått för besked.

Själv upptäckte jag idag att det går att bygga en V90 Twin Engine vilket gjort mig extremt sugen. Mitt nuvarande kontrakt på min V60 D6 går ut i december så jag har ingen panik, men vill få koll på leveranstiden. Men tråden är till för alla modeller i denna avdelning såklart.
av bankb
#1136978
V90 CC PRO, Teknikpaket, Klimat, B&W, svart solid. Beställd V46 leverans V18.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Användarvisningsbild
av JanneP77
#1136986
V90 CC Business Advanced med en hel del extra. Beställd 1 nov, leverans v.13.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Användarvisningsbild
av Wibe
#1137042
V90 T5 Inscription. Osmium grey. VOC. Drag. Svart innertak.

Beställd 30/12 ingen leveranstid är ännu bekräftad


Skickat från min iPhone med Tapatalk
av ehp
#1137064
V90 T5 R-design, beställt 7/10-2016. Gällande leverans är det dock oklart. Enligt min Volvo är det 4 veckor kvar till leverans, beräknad leverans vecka är vecka 6, hur det nu ska gå ihop. Ingen uppdatering sedan 12 Dec. Volvo handlaren nämnde I slutet av året lev till dem 24/1, men igår var leveransen vecka 8, vet inte f*n vad jag ska tro längre. Min Volvo updateringen är under all kritik i alla fall :-(O)
av erolmam
#1137072
Jag är intresserad av en D3a, i november var beräknad lev.tid april-17.
Men nu är alla MY17 bokade och orderböckerna är nu öppna för MY18. Det betyder att leverans just nu är maj/juni -17.

Men jag misstänker starkt att återförsäljare har en massa bokningar på en massa MY17-lagerbilar som kommer komma under vintern/våren. Vet någon nåt mer om det?
Såg statistik för nybilförsäljningen igår, V70+V90 borde vara etta för hela året men det var den inte. Kanske S90/V90-försäljningen inte är så bra som säljarna vill ge bilden av????

Kommentera gärna!
av liketlever
#1137076
v90 D4 AWD R-design osmium grey drag, soltak, 21", värmare, kamera, osv

beställd 21okt leveransvecka 15 :)
av bankb
#1137081
erolmam skrev:Jag är intresserad av en D3a, i november var beräknad lev.tid april-17.
Men nu är alla MY17 bokade och orderböckerna är nu öppna för MY18. Det betyder att leverans just nu är maj/juni -17.

Men jag misstänker starkt att återförsäljare har en massa bokningar på en massa MY17-lagerbilar som kommer komma under vintern/våren. Vet någon nåt mer om det?
Såg statistik för nybilförsäljningen igår, V70+V90 borde vara etta för hela året men det var den inte. Kanske S90/V90-försäljningen inte är så bra som säljarna vill ge bilden av????

Kommentera gärna!
Min gissning är att 90 serien fungerar väldigt bra för Volvo Cars. Men att det är andra marknader som drar iväg.

Leveranstiderna talar sitt tydliga språk att man inte hinner producera enligt efterfrågan. Men så tillverkas ju bilarna för hela världsmarknaden.

När jag beställde min CC så var säljaren väldigt öppen med att dom inte alls sålt så mycket som de förväntat sig.

Han var också väldigt kritisk till att Volvo lanserat V90 tidigt i våras utan att det fanns några demobilar. (Samma med CC nu) Dom hade väldigt många spekulanter i början, förmodligen nyhetens behag. Men eftersom det bara fanns bilder att titta på bilen så blev det ingen affär. Kan tycka att han har en poäng där. Bara riktigt inbitna Volvo ägare som skulle få för sig att köpa en helt ny bil utan att ens kunna titta på den.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Användarvisningsbild
av jcartel
#1137124
V90 D3 Business miljöklassad, beställd 1 oktober, beräknad leverans v 10.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 100
Weber 32dir på en b20

Denna motorn är en utbytesmotor från vo[…]

Ny krängningshämmare och länkar bak[…]

Fälgar och däck till t.ex. 850. 8,0X17 […]

Givare i kylaren hoppar ur

FD157206-43B1-4472-AD81-D6770C3D768F.jpeg Hej! 9[…]