Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av ehp
#1138819
Någon som vet om produktionen har legat stilla sedan 24/12?
Kollar jag Torslanda verkens hemsida har customer center varit stängt och öppnar imroon igen. Gäller samma för produktionen?
Min Volvo har inte uppdaterats sedan 12/12, antal veckor kvar till lev = 3 veckor!!
Användarvisningsbild
av sura56
#1138835
ehp skrev:Någon som vet om produktionen har legat stilla sedan 24/12?
Kollar jag Torslanda verkens hemsida har customer center varit stängt och öppnar imroon igen. Gäller samma för produktionen?
Min Volvo har inte uppdaterats sedan 12/12, antal veckor kvar till lev = 3 veckor!!
Produktionen började 01/01 19:54
av mazon
#1139424
Min bil blev beställd 1/1. Står fortfarande bara som orderlagd. Tycker att leveransvecka borde blivit uppdaterat redan, men det är bara att stå ut.
Det jag inte får ihop är att MY17 är slut, när man ändå enligt ÅF kan få bilen i maj om man beställer nu. Hoppas jag får den i juni. Tycker jag va ute i tid, blev lite bråttom när det sas att just MY17 va slutsålda...
av Pvpjtgb
#1139863
Beställde bil 28 Sept fick första lev vecka 12.
Bilen var en V90 CC Pro, med D4 motor, klimat och teknik paket, 360 kamera, VOC, delbart drag och solgardiner bakdörrar. Färg Magic Blue ( onyx black, maple Brown, saville grey var oxå kandidater)
Den 22 Dec ändrades lev tiden till vecka 13.
Efter en del funderingar och beslutsvånda så ändrade vi ordern i veckan till T5 motorn och ändrade fälg till 19" 5 dubbelekers, och la till eluppvärmda spolare och Smartphone Integration.
Tyvärr blev lev vecka flyttad till vecka 17 nu.
av ehp
#1139866
Jag beställde min T5 R- design I början av oktober. Jag visste inte om "min Volvo" tidigare, men när jag kontaktade ÅF fick jag tips om detta när jag frågade. När jag skapade konto så var min status redan "order lagd", och prel lev vecka var då vecka 6. "Min Volvo" uppdaterades väldigt sellan. Det som hände varje vecka var att "tid till leverans" ändrades varje tisdag till en vecka mindre, medan beräknad lev vecka stod stadigt på vecka 6. samma galled for status "order lagd" " Datumet för "aktuell information" andrades ca 1 gang I månaden kring den 10:e. Så var fallet även denna månad, men plötsligt den 11:e (igår) ändrades det till byggd och I dag fick jag även ett mail om detta. Så nu är det väl att vänta på nästa uppdatering "på väg till Volvohandlare". Får väl se när detta uppdateras. "Tid till leverans är nu 2v, beräknad lev vecka =v5. :-)-)
Användarvisningsbild
av Wibe
#1139879
mazon skrev:Min bil blev beställd 1/1. Står fortfarande bara som orderlagd. Tycker att leveransvecka borde blivit uppdaterat redan, men det är bara att stå ut.
Det jag inte får ihop är att MY17 är slut, när man ändå enligt ÅF kan få bilen i maj om man beställer nu. Hoppas jag får den i juni. Tycker jag va ute i tid, blev lite bråttom när det sas att just MY17 va slutsålda...
Antagligen högst troligt att du får en my18 eller? Jag beställde den 29/12 och då sa de att jag får en my18. Jag har fortfarande ingen annan information är order lagd och att ingen leveransvecka kan beräknas på MinVolvo sidan


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Användarvisningsbild
av Racetwin2
#1140122
Är det någon som vet om om det är generellt stora förseningar? Jag hade vecka 11 på min men Läste att de flyttar produktionen till Kina. Stämmer verkligen detta? Eller är det bara S90? Kanske ligger längre fram? Jag jobbar inte i Sverige så jag är tyvärr dåligt uppdaterad. Om det skulle vara så att en bil blir flyttad då gissar jag att man kan lägga på 6-8 veckor leveranstid direkt.

Då jag inte arbetar i Sverige så har jag inte tillgång till leveransinfo på samma sätt som er. Har någon av er sett ändringar det senaste?
av ehp
#1140123
Racetwin2 skrev:Är det någon som vet om om det är generellt stora förseningar? Jag hade vecka 11 på min men Läste att de flyttar produktionen till Kina. Stämmer verkligen detta? Eller är det bara S90? Kanske ligger längre fram? Jag jobbar inte i Sverige så jag är tyvärr dåligt uppdaterad. Om det skulle vara så att en bil blir flyttad då gissar jag att man kan lägga på 6-8 veckor leveranstid direkt.

Då jag inte arbetar i Sverige så har jag inte tillgång till leveransinfo på samma sätt som er. Har någon av er sett ändringar det senaste?
Ska bara gälla S90 mig veterligen, vet inte när detta kommer att ske med flytt till Kina
Min lev blev totalt 1 vecka tidigare lagd, bilen byggd nu (status ändrades i tisdags) där det nämndes att den var byggd I Torslanda.
Har inte fått någon uppdatering sedan dess för leverans till ÅF. Trodde det skulle ske direct för att bli av med bilarna I Torslanda (om det byggs 1100 bilar per dygn behövs det väl kontinerligt plats), men har inte fått uppdatering än.
Någon som vet hur lång tid det tar från byggd till lev till ÅF? Är detta beroende på bilregistreringen för att få reg skylt?
av dfa
#1140167
ehp skrev: Ska bara gälla S90 mig veterligen, vet inte när detta kommer att ske med flytt till Kina
Vad jag har hört så kommer S90 MY18 att tillverkas i Kina och nya XC60 (MY18) samt V90 kommer att byggas i Torslanda.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 100
Vi som beställt nya XC60

Trevligt :-) 2024_001.png När best&au[…]

Säger det något särskilt att det k[…]

Löjliga priser XC70

Den förtjänsten låter liten i samm[…]

Min gamla 745 -90 behöver en del kärlek.[…]