Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av bem
#1497218
Lockis skrev: tis 26 apr 2022, 15:12
V9097 skrev: tis 26 apr 2022, 12:53 Beställde påskveckan. Leverans jan-feb 2023. V90 T6 Recharge
Ouff. Såg på CBV idag att både v60 och v90 recharge nu har 14-15 månaders leveranstid. Beställ idag få en MY24 🤣
Jösses, man undrar ju lite vilka som orkar vänta så länge. Jo, visst går det, men ha sådana perspektiv på ett bilköp/bilhyra är ändå hissnande mot hur det var innan datachip-bristen och Coronapandemin slog sina klor i bilbranschen.
Tur jag inte behöver nån ny bil på några år. Tror inte jag skulle orka vänta 14-15 månader på V60/V90 Recharge Plug-in Hybrid. Ni som orkar vänta har en ängels tålamod tycker jag.
av PatrickLu
#1497328
Camelen skrev:Ja ordernummer som du har på din bekräftelse är inte samma om du lägger in på Volvos hemsida. Så kontakta din säljare om ordernummer som han fått av Volvo.
Fick svar av säljaren att den har leverans i slutet på Juli början på Augusti. Han nämnde även att Volvo tydligen har lite strul med systemet för att få upp informationen. Men idag funka mitt ordernr jag fått av säljaren. Leverans V.31. :D
av Lockis
#1497334
@PatrickLu,
Min bil är nu också synlig på sidan.
Användarvisningsbild
av Tompa93
#1497336
Där försvann konstigt nog min order från Volvos leveransstatus sida? :-o
Är det fler som fått det problemet att ordernumret inte längre finns?

Volvo hittade inte ordernumret heller längre och handlaren har jag inte ännu hört av mig till, för 2 veckor sen så sa handlaren att det var prel v21 hos de och v22 att hämta ut för mig (lite över en månad kvar)
av matsbrorsson
#1497345
Ni som söker med ert ordernummer på Volvos sidor för att se läget, vilken sida är det? Kan ni ge en länk.

Jag beställde en ny XC90 MY23 i slutet av februari med prognistiserad leverans i december, men skulle gärna vilja kolla läget själv.
av Lockis
#1497346
Tompa93 skrev:Där försvann konstigt nog min order från Volvos leveransstatus sida? :-o
Är det fler som fått det problemet att ordernumret inte längre finns?

Volvo hittade inte ordernumret heller längre och handlaren har jag inte ännu hört av mig till, för 2 veckor sen så sa handlaren att det var prel v21 hos de och v22 att hämta ut för mig (lite över en månad kvar)
Kontakta din ÅF. Kanske blir en MY23 istället för MY22?
av Lockis
#1497347
matsbrorsson skrev:Ni som söker med ert ordernummer på Volvos sidor för att se läget, vilken sida är det? Kan ni ge en länk.

Jag beställde en ny XC90 MY23 i slutet av februari med prognistiserad leverans i december, men skulle gärna vilja kolla läget själv.
https://www.volvocars.com/se/leveransinformation
  • 1
  • 86
  • 87
  • 88
  • 89
  • 90
  • 100

Jag lägger på skatten också i kal[…]

Vi som beställt nya XC60

Om du kör den på 0,65-0,7 med tomt batt[…]

På min hade ena kabeln till främre giva[…]

ECU:n ändrar kamaxelns läge i förh&[…]