Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Lockis
#1354722
pellemando skrev: tor 19 dec 2019, 10:38
Lockis skrev:Grattis!
Fick mail av min säljare idag. Hinner inte leverera innan nyår. Preliminär tid bokad den 7/1
Man tackar! Lite surt med o vänta, men har man väntat 100 veckor kan man vänta lite till fast de sista veckorna är jobbigast.

Jo precis dom skulle även avvakta med att regga den hos transportstyrelsen, då dom ändå har fullt upp med alla diesel bilar som dom vill regga innan årsskiftet.
Hehe, min D4 är reggad. Så jag sparar 2500 om året i skatt :-D
av Nicco
#1354729
uniformerad skrev: mån 16 dec 2019, 19:35
Mathiasjson skrev: mån 16 dec 2019, 19:32
Har inte nya bonus malus reglerna att göra med när bilen registeras och inte när du hämtar bilen? 🤔
Första registreringsdatum bör ju vara det som gäller, och det borde bli i år, inte nästa, oavsett när bilen hämtas ut.
Men, jag kan ha fel, det är inte ovanligt. ;-)
Transportstyrelsen refererar till det datum då fordonet tas i trafik och blir skattepliktigt när det gäller olika bonus/malus-regler. Att "tas i trafik" bör rimligen innebära att fordonet ska vara påställt (och därmed skattepliktigt), eller tänker jag fel? :-)
av pellemando
#1354773
Xanthopteryx skrev: tor 19 dec 2019, 18:59 Tas i trafik = första registrering hos TP.
Njah när det ställs på. Jag har redan fått mitt reggnr men bilen har aldrig blivit påställd. Fick jag det förklarat av säljaren
av Lockis
#1354779
pellemando skrev:
Xanthopteryx skrev: tor 19 dec 2019, 18:59 Tas i trafik = första registrering hos TP.
Njah när det ställs på. Jag har redan fått mitt reggnr men bilen har aldrig blivit påställd. Fick jag det förklarat av säljaren
Min har också registrerats och har en skatt hos Transportstyrelsen, kommer denna att höjas om bilen inte tas i trafik innan den 31/12?
av pellemando
#1354781
Lockis skrev: tor 19 dec 2019, 20:04
pellemando skrev:
Xanthopteryx skrev: tor 19 dec 2019, 18:59 Tas i trafik = första registrering hos TP.
Njah när det ställs på. Jag har redan fått mitt reggnr men bilen har aldrig blivit påställd. Fick jag det förklarat av säljaren
Min har också registrerats och har en skatt hos Transportstyrelsen, kommer denna att höjas om bilen inte tas i trafik innan den 31/12?
Räcker om ÅF ställer på den nu så är det lungt.
av Lockis
#1354784
pellemando skrev:
Lockis skrev: tor 19 dec 2019, 20:04
pellemando skrev: Njah när det ställs på. Jag har redan fått mitt reggnr men bilen har aldrig blivit påställd. Fick jag det förklarat av säljaren
Min har också registrerats och har en skatt hos Transportstyrelsen, kommer denna att höjas om bilen inte tas i trafik innan den 31/12?
Räcker om ÅF ställer på den nu så är det lungt.
Absolut, det har jag fått meddelat att dem ska göra också. Tror dock dem avvaktar lite till innan. Frågan är om dem inte vill göra ägarbytet först också? Annars kommer ju dem debiteras skatt och vägtrafik avgift?
av pellemando
#1354786
Ring och kolla med dom för o vara på den säkra sidan. Min säljare sa att dom ställde på alla diesel bilar så fort dom kom in och sen ställde av dom för att slippa malusen. Blir väl ett par kronor att betala extra men man sparar ju lätt in det om man slipper malusen
av Lockis
#1354787
Har fått skriftligt på mail att den ska registreras i trafik under 2019. Så gör dem inte det får dem kompensera :-)
av mojja
#1354793
V90 CC D5a som beställs i dagarna levereras i slutet på Mars början på April.
  • 1
  • 52
  • 53
  • 54
  • 55
  • 56
  • 100

VO31319563 kostade 2241 den 15/9-2017 när j[…]

Däckslitage insidan.

Hjulinställning är enda utvägen.

Precis. Finns en story om att pressen stod på[…]

Embrace the freedom of casual encounters on the be[…]