Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Snöbård
#1468526
Undrade om någon beställt nyligen och om/vad de fått för leveransdatum vid beställning. Att den kan ändras framöver är en annan femma :-)
av SundanceKid
#1468529
Jag beställde en XC90 T8 R-design Pro i slutet på förra veckan och fick höra mars men att det ser bättre ut nu och många problem verkar lösa sig bättre och bättre.

Skickat från min ONEPLUS A6003 via Tapatalk

av Snöbård
#1468818
Ok. Beställde för drygt en vecka sedan men har inte fått någon leveranstid. Står heller inget beräknat lev datum när jag loggar in på min volvo.
För en månad sedan var det årsskiftet som gällde.
av Snöbård
#1468954
Snöbård skrev: tis 12 okt 2021, 15:41 Ok. Beställde för drygt en vecka sedan men har inte fått någon leveranstid. Står heller inget beräknat lev datum när jag loggar in på min volvo.
För en månad sedan var det årsskiftet som gällde.
Nu står det lev v.6 på minvolvo. Ca 17-18veckors leveranstid alltså.
av Mag82
#1469062
Samma här. Gjorde om beställningen (V90 T6 Recharge) för ca 2 veckor sen för att få nya motorn och fick idag leverans vecka 6 (Säljaren har leveransdatum 27/1). Enl säljaren levereras bilar med nya motorn först efter årsskiftet. Han tyckte leveranstiden var något bättre än hans farhågor. Vid beställningen spekulerade han dock i månadsskiftet Jan/feb.
Användarvisningsbild
av Fisch
#1469586
Beställde XC90 T8 R-design Pro i slutet på juli. Fick leveransbesked nu i veckan efter smått otroliga 10 veckor väntan. Planerad leverans vecka 51, med det nya hybridbatteriet.
av SundanceKid
#1469594
Fisch skrev: lör 16 okt 2021, 16:38 Beställde XC90 T8 R-design Pro i slutet på juli. Fick leveransbesked nu i veckan efter smått otroliga 10 veckor väntan. Planerad leverans vecka 51, med det nya hybridbatteriet.
Men då har du lagt om beställningen?
Den nya heter XC90 II eller nåt sånt om man har nya batteriet.
Vad jag förstår så gick brytet ungefär när man gick ut med pressmeddelandet.
Användarvisningsbild
av Fisch
#1469602
Ja precis generation 2. Jag har inte aktivt gjort någonting, däremot har säljaren meddelat att de kommer leverera den nya drivlinan och att bränslevärmare inte längre gick att få som tillval så den utgick. Fick det beskedet i samband med pressmeddelandet. Som sagt det tog 10 veckor innan information om leverans förmedlades. Dåligt av Volvo faktiskt.
av Mag82
#1470147
Jag hörde från min säljare igår att XC60 hade legat i ”Holding pool” dvs att de inte fått leveransdatum sen i somras. Det gäller då kanske även XC90. Syftet med det var att de inväntade nya motorn. Produktionsstart för Recharge II är enligt säljaren vecka 45.
Användarvisningsbild
av Fisch
#1470419
Vecka 47 har jag hört att produktionen ska starta för nya generationen. Blev framflyttad till vecka 50 idag. Kanske får en av de första bilarna av nya generationen då = stämpelkort på verkstaden.
  • 1
  • 68
  • 69
  • 70
  • 71
  • 72
  • 100

Kransen får synas i mitten av hålet, m[…]

Det er nok litt subjektivt også. I min V60 e[…]

Bakfjädrar.

På Volvo såg mekanikern när han[…]

Köpråd

Hade valt en diesel i din situation, det gjorde ja[…]