Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av SundanceKid
#1478737
Hur blir det om bilen skjuts upp så det skulle bli en my23? Då ändras ju färger och paket. Jag vill gärna ha utrustningen som finns i pro dvs allt typ.

Skickat från min DN2103 via Tapatalk

Användarvisningsbild
av stoffe9
#1478762
Forfarande ingen justering på min. Beställde mitten av oktober. XC90 T8 Inscription. Leverans v7. Säljaren säger att den kommer till honom 2/2-22
av Cokeisit
#1478791

bem skrev: Cokeisit,
Härligt med ny bil. Hinner du få den före jul? Kanske det blir lite ledigt i mellandagarna så det blir lite bilturer i så fall med nya bilen?
/Bo
Japp, jag fick den redan nu i vecka 49!

Kul att kunna snacka med bilen, navigeringen är helt fantastisk. Annars så saknar jag en hel del inställningsmöjligheter som jag hoppas kommer med en uppdatering snart men helnöjd med bytet Bild

Skickat från min XQ-BQ52 via Tapatalk

Användarvisningsbild
av bem
#1478797
Cokeisit,
Grattis till nya bilen!
Håller med att Google-navigeringen är mycket bra i Volvo ”Google-bilarna”, som V90 numera är. Röststyrningen av sätesvärme, rattvärme, kupevärme, navigation osv är rätt kul när man lärt sig vilka nyckelord Google-tanten ”fattar”. Allt är inte dåligt med Google Android Automotive infotainment, det kommer bli bättre och bättre det är jag övertygad om. Kommer man som mig från en Volvo utan Sensus (V70 MY14) till en V90 T6 Recharge 2022 så är det ett fint lyft på ”infotainmentonrådet”. Lite sämre för de som hade en Volvo med Sensus innan som hade lite mer funktioner. Att kunna ha kartan i förardisplayen är en användarvänlig, ergonomisk och säkerhetshöjande sak. Jag har Head Up Display och vem vet i framtiden kanske kartan kan projiceras på frontrutan framför föraren i nedre halvan av rutan. Det vore jädra coolt.
/Bo
av Snöbård
#1478828
Volvoeller skrev:
Snöbård skrev: sön 12 dec 2021, 14:19 Var ser ni leveranstid? Min volvo är ju nedstängt.
i mailet där de informerade om att min volvo stängs, fanns en länk där man kan följa tillsvidare
Fick aldrig något sådant mail. Kollegan fick.
Hittade dock en länk i ett mail jag fick när bilen beställdes.
av goranbtkemi
#1478941
Vår åkte från 18 till 19 förra veckan, igår åkte den vidare till vecka 22… ska bli intressant var det hamnar. Dock positivt då vi får fortfarande samma summa för vår bil som vi lämnar in även om den är ett halvår äldre och ca 1000 mil mer vad som vi skrev med säljaren
av Wsemme
#1479103
volvoamatören skrev: tis 14 dec 2021, 17:16 Min XC90 T8 Recharge blev nyss flyttad från februari till maj. Lade ordern i september. Suck. Care By Volvo.
Den är inte kul, fick du Mail eller bara uppdatering i appen?

Lite glädjande är att Volvo idag verkar ha höjt alla CBV priser. Så alltid något för med en lång leveranstid :bored: :bored: .
  • 1
  • 74
  • 75
  • 76
  • 77
  • 78
  • 100

VO31319563 kostade 2241 den 15/9-2017 när j[…]

Däckslitage insidan.

Hjulinställning är enda utvägen.

Precis. Finns en story om att pressen stod på[…]

Embrace the freedom of casual encounters on the be[…]