Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av goranbtkemi
#1497920
Någon som fått sin bil på sistone som kan säga ungefär hur lång innan leverans den ändrar status från orderlagd till något annat :)

Lite skeptiskt och gissar min bil snart blir förskjuten igen
Användarvisningsbild
av Tompa93
#1497922
Jag har 4 veckor kvar till leverans, har inte vågat fråga om det fortfarande håller och säljaren har inte ringt om det. För ca 3 veckor sen sade säljaren att det var v22 iallafall. :-/
Så jag antar att den kommer v22, annars blir det en kul semester :mad:
av thor71
#1497955
goranbtkemi skrev:Någon som fått sin bil på sistone som kan säga ungefär hur lång innan leverans den ändrar status från orderlagd till något annat :)

Lite skeptiskt och gissar min bil snart blir förskjuten igen
Jag fick min XC90T8 Pro v17, den slog om till byggd v14.
av Lockis
#1497960
goranbtkemi skrev:Någon som fått sin bil på sistone som kan säga ungefär hur lång innan leverans den ändrar status från orderlagd till något annat :)

Lite skeptiskt och gissar min bil snart blir förskjuten igen
Oftast brukar den bli byggd 2-3 veckor innan din preliminära leverans i status sidorna.
av goranbtkemi
#1498062
Tompa93 skrev: mån 02 maj 2022, 22:36 Jag har 4 veckor kvar till leverans, har inte vågat fråga om det fortfarande håller och säljaren har inte ringt om det. För ca 3 veckor sen sade säljaren att det var v22 iallafall. :-/
Så jag antar att den kommer v22, annars blir det en kul semester :mad:
Vi hade v22 förra helgen igen, sen för ca en vecka sen blev det v24 :-( Hoppas du har bättre tur ;-)
Användarvisningsbild
av Tompa93
#1498064
Ojdå, segt. Få hoppas att iallafall v24 håller för dig, men inte kul när det ändras så tätt inpå.
Ringde min säljare idag som också fått höra (som många andra) att Volvo avbrutit alla 2022 modeller och ändrat de till 2023, vilket innebär uppskjuten leverans till åtminstone kanske juli/augusti på flera bilar som ska levereras nu innan sommaren…
Men min säljare skulle ringa tillbaka på torsdag/fredag gällande vad han fått för svar gällande min v22 leverans. :-D
av Lockis
#1498066
Tompa93 skrev: tis 03 maj 2022, 22:04 Ojdå, segt. Få hoppas att iallafall v24 håller för dig, men inte kul när det ändras så tätt inpå.
Ringde min säljare idag som också fått höra (som många andra) att Volvo avbrutit alla 2022 modeller och ändrat de till 2023, vilket innebär uppskjuten leverans till åtminstone kanske juli/augusti på flera bilar som ska levereras nu innan sommaren…
Men min säljare skulle ringa tillbaka på torsdag/fredag gällande vad han fått för svar gällande min v22 leverans. :-D
Detta är ju dock bättre än att hela ordern avbryts. :crying:
Användarvisningsbild
av Tompa93
#1498120
Visst är det så.
Fick svar idag att min MY22 är cancellerad och ändrad till MY23, men ingen ny preliminär leveranstid än. Gissar väl på juli eller framåt hösten :bored:
Senast redigerad av 2 Tompa93, redigerad totalt 0 gång.
  • 1
  • 87
  • 88
  • 89
  • 90
  • 91
  • 100

Nya E-klass AllTerrain kanske? Ja jag gick fr&ar[…]

Weber 32dir på en b20

Har du en B20B ska det sitta dubbla SU, annars &au[…]

Jag syftar på resonemanget som somliga sl&a[…]

Kan det vara fel på vevaxelgivaren? Lå[…]