Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av RocDoc
#1197083
Under locket över lampan kommer man inte åt kablarna,det kanske går att lossa hela lampinsatsen men det kändes inte aktuellt för mej.Det är inga problem att ta bort innerskärmen några skruvar och pluggar bara.
av pumpnasare
#1197094
RocDoc skrev:Under locket över lampan kommer man inte åt kablarna,det kanske går att lossa hela lampinsatsen men det kändes inte aktuellt för mej.Det är inga problem att ta bort innerskärmen några skruvar och pluggar bara.
Ok tack för tipset


Skickat från min iPad med Tapatalk
Användarvisningsbild
av bjornw
#1197202
RocDoc skrev: Strömmatning från lilla batteriet
Bild
Bra bilder!

Jag fick problem med matningen från det lilla batteriet, det tappade spänning efter en längre resa och XBBn gnällde på för låg spänning. Har flyttat till anslutningen i mitten i stället och det är stabilare.
av RocDoc
#1197214
Okej,det ska jag hålla koll på.Har bara kört c:a en halvtimme i mörker ännu.
Ska mäta lite och få se hur de olika anslutningarna reagerar.
av pumpnasare
#1201120
Bild

Dagens jobb


Skickat från min iPad med Tapatalk
av pumpnasare
#1201121
Bild


Skickat från min iPad med Tapatalk
av douglinds
#1201152
pumpnasare skrev:Bild


Skickat från min iPad med Tapatalk

Läckert! Vill se mer bilder, gärna closeups, med avstängd ramp, gärna om du har några bilder från montering? Och vad är det för ramp du har köpt?

Min V90CC planeras levereras V1 2018, ska fläska på med en ledramp jag med, då jag endast jobbar eftermiddagar och nätter, och åker obelyst skogsväg ca 2mil fram/tillbaka till jobbet varje dag.

För mig lutar det nog åt en Vision-X XPR-H12S, kastlängd på närmare 800M. De har en version med ledarna vinklade utåt också, för lite mer bredd - Men den är 24" ist för 22", och har sett monteringen på en sån, är så tight mellan p-sensorerna att jag inte tyckte det var snyggt... Så blir en med endast längd på.
Bild
av pumpnasare
#1201159
douglinds skrev:
pumpnasare skrev:Bild


Skickat från min iPad med Tapatalk

Läckert! Vill se mer bilder, gärna closeups, med avstängd ramp, gärna om du har några bilder från montering? Och vad är det för ramp du har köpt?

Min V90CC planeras levereras V1 2018, ska fläska på med en ledramp jag med, då jag endast jobbar eftermiddagar och nätter, och åker obelyst skogsväg ca 2mil fram/tillbaka till jobbet varje dag.

För mig lutar det nog åt en Vision-X XPR-H12S, kastlängd på närmare 800M. De har en version med ledarna vinklade utåt också, för lite mer bredd - Men den är 24" ist för 22", och har sett monteringen på en sån, är så tight mellan p-sensorerna att jag inte tyckte det var snyggt... Så blir en med endast längd på.
Bild
Bild
601:- inkl frakt på Wish



Skickat från min iPhone med Tapatalk
av douglinds
#1201160
Ah! Ja du ser, finns allt på wish! Jag tänkte dock för en gångs skull slå till på en som man får lite längd ur, är flera rakor som är över 1km lång på vägen till mitt jobb, så då får man nog gå upp lite i pris! Men dendär funkar säkerligen bra den med!

Tar gärna en ljusbild om du är ute i mörkret och åker nån dag!
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7

Yttertemperaturen har stor inverkan hur mång[…]

Bältesvarnare

Det är en 850 från 96.

Haha, ok.. jeg er ikke alene. Her ser jeg at n&osl[…]

12,7 är det i ett fulladat batteri., 12,4 ca,[…]