Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av barum
#1134345
Har beställt en v90cc och vill ha extraljusen till bilen. Är det någon som har satt på extraljusen på sin v90? Bild? Vill inte ha några , i mitt tycke, fula strålkastare utan en mer diskret ledslinga/ramp.
Har Volvo några färdiga alternativ för extraljus?


Skickat från min iPhone med Tapatalk
av Nelsson
#1134347
Volvo har inget alternativ längre, inte ens förberett med utgång och mjukvara för extraljus. De rekommenderar att ej montera extraljus pga krocksäkerheten.

Tror jag sett reklam från Rindab som monterat vision x på v90 och xc90 :)

Skickat från min Nexus 5X via Tapatalk
av Daniel23
#1134350
Det bör vara de här du menar, framgår ju ej om det passar v90cc dock.

http://www.visionxeurope.com/sv/artikla ... sramp.html

Alltså, jag är i grunden positiv till extraljus men detta var nog bland det hemskaste jag sett......

http://www.qpax.se/catalog/product/view ... egory/465/
Användarvisningsbild
av bjornw
#1134648
På V90 polisbilen som är med på film och bild i en egen tråd har de monterat en LED ramp rätt snyggt, infälld i nedre grillen.
Går nog att göra ganska enkelt för den händige verkstan.
Användarvisningsbild
av GustavB
#1134936
Om ni söker eftermarknadsstyrning av extraljus så är XBB väldigt smidigt!

Http://xbb.nu
Användarvisningsbild
av toressonT
#1143113
Har gått utbildningen på 90 bilarna, då sa de till oss att vi får inte montera extraljus i fronten pga krocksäkerheten..
Vi kan däremot inte göra något åt om någon privatperson monterar det. Om du råkar få en skada och verkstaden är tvungen att montera ner extraljusen kommer du inte få de monterade efteråt.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Användarvisningsbild
av fjohan82
#1143118
toressonT skrev:Har gått utbildningen på 90 bilarna, då sa de till oss att vi får inte montera extraljus i fronten pga krocksäkerheten..
Vi kan däremot inte göra något åt om någon privatperson monterar det. Om du råkar få en skada och verkstaden är tvungen att montera ner extraljusen kommer du inte få de monterade efteråt.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Märkligt då att det finns handlare som har det monterat på sina bilar. Såg en senast i förra veckan med en LED-ramp under reg.plåten. Ska se nu i veckan och jag får ögonen på den och kan ta en bild.
av perhall
#1143214
fjohan82 skrev:
toressonT skrev:Har gått utbildningen på 90 bilarna, då sa de till oss att vi får inte montera extraljus i fronten pga krocksäkerheten..
Vi kan däremot inte göra något åt om någon privatperson monterar det. Om du råkar få en skada och verkstaden är tvungen att montera ner extraljusen kommer du inte få de monterade efteråt.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Märkligt då att det finns handlare som har det monterat på sina bilar. Såg en senast i förra veckan med en LED-ramp under reg.plåten. Ska se nu i veckan och jag får ögonen på den och kan ta en bild.
Finns mycket sånt. Jag vet en handlare som hjälper kunderna att optimera sina bilar...
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 7
XC - Rear axle sensor

Finns en HF,och en HB,endast för höjdjus[…]

"Ringen" är inbyggd i lagret!!

S60-03 oljud från framvagn

Lyft upp bilen, snurra hjulet med en hand på[…]

I nästa nr. av Vi Bilägare, 1 maj -24 nr[…]