Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av AtleO
#1167962
Robbi skrev:Blir förvirrad här, går det inte att ladda ner online om man kör på bilmodemet med eget kort?
jeg har innstalert oppdateringen av kart via wifi i bilen. Bruker mobilen som modem, og fungerer helt greit

Skickat från min iPad med Tapatalk
Användarvisningsbild
av Spid3r
#1168431
Skriver samma text på denna tråd med...

Formaterade usb-minnet med FAT32.
Uppdaterade kartan precis, tog som ni vet ca 20-25 minuter, provkörde lite--> fungerar klockrent än så länge.
Ska tillägga att jag stannade och stängde bilen vid tre tillfälle, installationen fortsatte varje gång vid rätt antal %, OK-funktion.
av D1000
#1301640
Har nu provat med två usb minnen och en hårddisk men lyckas inte att uppdatera kartan i min xc90, den har version 1133 så det är dags! Om ingen har något specialknep så blir det till att boka tid hos verkstaden imorgon. :-(
När jag sätter in minnet med dom nedladdade filerna så händer inget, enligt instruktionen så ska system känna av filerna och starta installationen, ni som har lyckats vad gjorde ni?
av LViken
#1301652
Varför uppdatera kartorna via USB-minne ?
Själv använder jag Samsungs bluetooth i mitt fall, som uppkoppling till bilen och gör därmed de månadsvisa uppdateringarna av kartorna även den vägen.
Då jag endast kör med bilen två-tre gånger i veckan och inte så långa sträcker så rullar mina valda uppdateringar på land för land. När jag går ur bilen så läggs uppdateringen in, eller återupptas automatiskt några dagar senare vid nästa resa. Brukar även lägga till ytterligare ett land som köad för att uppdateringarna skall fortsätta till nästa land.
Hela kartuppdateringen brukar ta ett par veckor med mitt körmönster och jag märker inget av det då det pågår i bakgrunden.
#1301771
D1000 skrev: tis 26 feb 2019, 20:46 Har nu provat med två usb minnen och en hårddisk men lyckas inte att uppdatera kartan i min xc90, den har version 1133 så det är dags! Om ingen har något specialknep så blir det till att boka tid hos verkstaden imorgon. :-(
När jag sätter in minnet med dom nedladdade filerna så händer inget, enligt instruktionen så ska system känna av filerna och starta installationen, ni som har lyckats vad gjorde ni?
Kan du se minnet, till exempel ljudfiler som ligger på? Spela ljudfilerna?
Om ja, har du lagt de två kartfilerna i rooten på minnet? Inte i en mapp...
av D1000
#1301822
LViken skrev: tis 26 feb 2019, 21:43 Varför uppdatera kartorna via USB-minne ?
Själv använder jag Samsungs bluetooth i mitt fall, som uppkoppling till bilen och gör därmed de månadsvisa uppdateringarna av kartorna även den vägen.
Då jag endast kör med bilen två-tre gånger i veckan och inte så långa sträcker så rullar mina valda uppdateringar på land för land. När jag går ur bilen så läggs uppdateringen in, eller återupptas automatiskt några dagar senare vid nästa resa. Brukar även lägga till ytterligare ett land som köad för att uppdateringarna skall fortsätta till nästa land.
Hela kartuppdateringen brukar ta ett par veckor med mitt körmönster och jag märker inget av det då det pågår i bakgrunden.
Det står att uppdateringen är för stor och måste göras via support.volvocars.com = ladda ner till usb minne.

Åkte förbi bilia idag och dom sa att det finns en uppdatering som dom kan göra som löser problemet. Så har nu bokat en tid för det, ska även försöka uppdatera intellisafe samtidigt även fast jag inte har blis.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 8

Finns backventil på Biltema för en dryg[…]

Jag tror jag har fattat hur det fungerar, ni f&ari[…]

Volvo V50 "Mr White"

Tjusigt med mätartavlorna! 8-) Tackar s&[…]

B230F motor, lågmilad

Jag håller på att dieselkonvertera en […]