Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1130708
Flajjan, du behöver nog inte oroa dig, din volvotekniker hjälper dig säkert med det i samband med servicen en gång per per år, men för oss andra som tycker om att ha en uppdaterad karta i alla lägen så finns möjligheten att själva ladda ner filen och göra installationen + övriga applikationer som kommer att finnas tillgängliga. Ska jag vara ärlig så gillade jag inte alls att sitta och mata skivor i CD spelaren för att uppdatera kartorna i XC60, hade mycket hellre kunna ladda ner filen på ett usb minne efter en notifiering att en uppgradering finns och köra uppgraderingen, det ser jag som mer premium än att sitta och mata skivor.
av Mwi
#1130715
troubleshooter skrev:Flajjan, du behöver nog inte oroa dig, din volvotekniker hjälper dig säkert med det i samband med servicen en gång per per år, men för oss andra som tycker om att ha en uppdaterad karta i alla lägen så finns möjligheten att själva ladda ner filen och göra installationen + övriga applikationer som kommer att finnas tillgängliga. Ska jag vara ärlig så gillade jag inte alls att sitta och mata skivor i CD spelaren för att uppdatera kartorna i XC60, hade mycket hellre kunna ladda ner filen på ett usb minne efter en notifiering att en uppgradering finns och köra uppgraderingen, det ser jag som mer premium än att sitta och mata skivor.
Du missar en väsentlig sak, varför skall man behöva klabba med det själv? På mina Apple produkter så uppdateras allt automatiskt utan att jag behöver engagera mig. Och när det gäller uppdatering av kartor och information, hotellet i Sundsvall jag brukar bo på tillhör fortfarande Scandic kedjan enligt Volvos kartinformation men det gör det inte i verkligheten.
Senast redigerad av 1 Mwi, redigerad totalt 0 gånger.
#1130719
Det är just det,tror inte man behöver göra det själv, din återförsäljare hjälper säkert gärna till för att du ska få det gjort, men du får betala för det. Kanske en affärside för Volvo att sälja abonnemang som gör att du kan åka in till en återförsäljare så fort du får en notifiering. Apple väljer att bygga in en kostnad i inköpet av produkten, men påstå inte att det är gratis, kör själv det mesta i Apple väg och uppskattar för det mesta uppgraderingarna som kommer. jag vet dock ingen biltillverkare som idag skjuter ut uppgraderingar till bilen annat än Tesla.....Skulle gärna se att icke kritiska uppgraderingar installeras automagiskt efter det att jag accepterat det.
av AndS
#1130745
Mwi skrev: Du missar en väsentlig sak, varför skall man behöva klabba med det själv? På mina Apple produkter så uppdateras allt automatiskt utan att jag behöver engagera mig. Och när det gäller uppdatering av kartor och information, hotellet i Sundsvall jag brukar bo på tillhör fortfarande Scandic kedjan enligt Volvos kartinformation men det gör det inte i verkligheten.
Skulle säkert fungera om alla nya bilar som levereras har mobilabonnemang där större datamängder kan laddas ned och att vi vill betala för det, t.ex. som funktion/tjänst inom VOC. Eller att det görs via din mobil när den befinner sig i bilen, med risk att många skulle bli irriterade när de sedan märker att deras mobilsurf är slut. :wink:
#1131009
Hejsan!

Jag var tvungen att köpa ett nytt USB-minne och ladda ner allt igen. Då gick det igenom. Provade alla filformat på "gamla" stickan utan resultat.

Kan vara bra att veta om fler har strul!
#1167918
Ser att det finns en ny karta att ladda ner daterad 21/4. Är det någon som vet var/om det finns någon changelog?
Är det någon som fått uppdateringen att fungera direkt från downloadcenter i bilen?
av andenm
#1167938
Förutom uppdatering med USB-sticka vore det bra om bilen kunde uppdateras via ett känt wifi-nät. Automatisk uppdatering via husets wifi när bilen står på garageuppfarten, eller?
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 8
Associationsleken, är ni med? ;-P

Stockholm

Möjligt men inte troligt. Flimrande ledlampa […]

Hojhoj. Min nyfikenhet får mig att frå[…]

Hajsan. Det som styr skyltavläsningen(TSI) sa[…]