Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av menbj0
#1449446
SundanceKid skrev: ons 09 jun 2021, 05:44 De med luft är helt raka. Den justerar sig efter last. Min gamla hängde utan last och såg inte klok ut med last.
Låter bra de. Hoppas även att övriga är fixade nu.
av AfrooDite
#1453168
Skulle behöva lite råd.
Jag beställde hem en Einbach sänksats 25mm till min Rdesign.
Detta med förhoppningen att få ner den 10mm fram med att endast byta fjädrarna fram.
När jag monterat ur fjädern och jämnför så är mina Rdesign fjädrar exakt lika långa som sänksatsen.
Tänker att jag provmonterar 1 sida och sänker bilen som ser ingen skillnad mellan H och V sida.
Kontaktar där jag köpt fälgarna och dom tror att mina orginalfjädrar sjunkit ihop efter 9000mil, därför är dom lika långa.

Så, vad tror ni.
Ska jag montera sänksatsen och se om ”den sätter” sig efter 1 dag.
Eller är det lika bra att leta ny sänksats som sänker 30mm
Användarvisningsbild
av grillchips
#1453259
Sänkfjädrar sätter sig definitivt, att de är lika långa behöver nog inte nödvändigtvis betyda något - de kan ju vara hårdare/mjukare än det andre paret.
Att montera en sida ger nog ingen rättvis bild heller. Jag hade monterat framaxeln, kört ett par mil och gett det ett par dagar. Det är förstås ingen garanti, så vill man säkra upp så kanske en 30mm-sats från start är att föredra.
av AfrooDite
#1454158
Tack för din input grillchips 😁 Jag beslutade hur som helst att lämna tillbaka fjädrarna då det kändes alldeles för osäkert om de skulle sänka bilen så mycket som jag vill fram, alltså ca 1 till 1 och en halv centimeter till. Hade gärna sett fler bilder på andra är design som sänkt 25-30mm
Ingen som har några??
av Makkish
#1475541
Har precis köpt en 2018 V90 D4e Business Advanced som har H&R sänknings sats och det finns ingen som helst komfort i den 😥
  • 1
  • 23
  • 24
  • 25
  • 26
  • 27

Provar att rådgöra med alla kloka forum[…]

Navigations valet utgråads

Hårdvaran för navigation bör finan[…]

Är detta svaret på din fråga? F[…]

Justering Halvljus

Fick en 2:a för att höger halvljus ä[…]