Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av PeterA
#1243091
FilipDjurberg skrev:Tråkigt ändå att dom väljer enklaste utvägen att höja bilen bak. Bättre att dom hade sänkt fram så hade hela bilen hamnat närmare asfalten och du hade fått bättre körkänsla.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Vill definitivt inte ha den lägre. Har tagit i under vid trepunktsvändning i garagenedfart. Bilen är betydligt lägre än standard T5. Vid mätning idag så var min 2cm lägre fram och bak mot en momenten T5 i hallen.


Skickat från min iPad med Tapatalk
av PeterA
#1243093
HitTheRoadJack skrev:Grattis - det är skillnad till det bättre. Verkar så bakhöjningen tryckte ned fören. Man få glad över att ÅF bemödade sig att justera bilvinkeln antar jag. Få se hur hårt motstånd jag får när jag lägger fram mitt case.
Grymt nöjd med min tekniker som fått slita med detta mot Volvo centralt.

Är nog en synvilla med framvagnen men vid mätning en halv centimeter lägre trots allt.


Skickat från min iPad med Tapatalk
Användarvisningsbild
av titanium
#1243340
Skulle någon som har R-design kunna mäta centrum hjul till skärmkant.
Skall det verkligen vara 40 cm fram?
av PeterA
#1243388
titanium skrev:Skulle någon som har R-design kunna mäta centrum hjul till skärmkant.
Skall det verkligen vara 40 cm fram?
Utan luftfjädring 37,9cm fram 37,7cm bak
Användarvisningsbild
av titanium
#1243444
PeterA skrev:
titanium skrev:Skulle någon som har R-design kunna mäta centrum hjul till skärmkant.
Skall det verkligen vara 40 cm fram?
Utan luftfjädring 37,9cm fram 37,7cm bak
Precis som jag misstänker. Min är alltså högre än de flesta andra R-design. 40,2 fram och 38,5 bak.
Användarvisningsbild
av grillchips
#1243449
Jag måste bannemej måtta i afton.
av PeterA
#1243468
grillchips skrev:Jag måste bannemej måtta i afton.
Din är som min något lägre än detta tror jag. Tittar på din bild och våra bilar är lika nu.
Min ligger på 37cm :)
av BiTu
#1243962
20180406_181152_resized.jpg
Sådär! 20mm sänkt fram med Eibach, inget bak.
20180406_181152_resized.jpg (493.02 KiB) Visad 459 gånger
av Djungelbrand
#1244034
Snyggt BiTu!

Vad var dina mått innan sänk och vad blev dom efter?

Jag är också inne på att endast sänka fram. Just nu funderar jag på om jag skall köra på -15 mm R-design fjädrar eller -20 mm Eibach.

Min ÅF har gått med på att fixa bilen men deras föreslagna åtgärd är att höja den bak (hemska tanke!). Mekanikern jag pratade med sa att det fanns ett 10-tal olika distanser till bladfjädern bak mellan ca 20 och 50 mm, jag hade tydligen 31 mm på min. Känns ju inte som Volvo har full kläm på konstruktionen utan chansar lite på klossarna och så blir det som det blir..
  • 1
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • 19
  • 27
S/V60 Polestar utan taklucka

Så är det säkerligen men det som t[…]

Felkoder?

Står det någonstans på Volvos […]

Tackar för input! Yes det ska vara Denso och […]