Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av eimmoht
#1245559
jag har 30mm skillnad från centrum fälg fram/bak mot hjulhuskanten. Men däremot är ju linjen för tröskeln jämn. Alltså är det kanske inget rättvist mått?
Är det någon idé att bråka med Volvo? (skulle ju personligen gärna haft den mer plan, och kommer om Volvo inte löser det att montera sänkfjädrar fram)

/T
v901.jpg
v901.jpg (361.32 KiB) Visad 915 gånger
av PeterA
#1245568
eimmoht skrev:jag har 30mm skillnad från centrum fälg fram/bak mot hjulhuskanten. Men däremot är ju linjen för tröskeln jämn. Alltså är det kanske inget rättvist mått?
Är det någon idé att bråka med Volvo? (skulle ju personligen gärna haft den mer plan, och kommer om Volvo inte löser det att montera sänkfjädrar fram)

/T
v901.jpg
Personligen så hade jag bett Volvo fixa den.
Det är ju en timmas jobb och går på garantin...
Användarvisningsbild
av Spid3r
#1248401
Funderar på att sänka min S90 med Eibach sänkningssats. Kör med 20” r-design hjul.
Är lite rädd att det inte blir för stötigt...
Ni som har sänkt era bilar, hur är era upplevelser?
Tacksam för lite feedback.
Användarvisningsbild
av Spid3r
#1248443
BiTu skrev: sön 06 maj 2018, 22:36 Min blev inte stötig, men jag har ju Inscription.
Jag har Momentum, det är väl samma som din Inscription gällande upphängning, etc, eller har jag missat något?
av Molind
#1248456
Ni som upplever att eran bil är för låg bak, vilket mått har ni på distansen? Själv har jag 21mm distans på min V90 R-Design och min är för låg bak enligt Volvos spec.
Har fått reda på att R-Design skall vara 376mm bak +/- 10mm. Mätt från mitten på navet till skärmkant. Den är 365,6mm och 364mm bak.

Och ni som har fått distansen bytt, till vilken distans fick ni?
av BiTu
#1248459
Spid3r skrev:
BiTu skrev: sön 06 maj 2018, 22:36 Min blev inte stötig, men jag har ju Inscription.
Jag har Momentum, det är väl samma som din Inscription gällande upphängning, etc, eller har jag missat något?
Läste lite för fort, trodde du hade R-design. Ja det ska vara samma. :-)
Användarvisningsbild
av Eritom
#1248814
Min V90 Inscription med 25mm senk ble ikke for stiv. Bare litt mer sporty. Er samme senkingssats på alle S/V90, så det spiller ingen rolle om det er R-design eller Kinetic du har i utgangspunktet. Samme fjærer som settes på uansett og det er kun de som er forskjellene på utstyrsnivåene...
Bilagor
Fergekø til Molde.jpg
Fergekø til Molde.jpg (303.2 KiB) Visad 654 gånger
Användarvisningsbild
av Spid3r
#1248829
Eritom skrev:Min V90 Inscription med 25mm senk ble ikke for stiv. Bare litt mer sporty. Er samme senkingssats på alle S/V90, så det spiller ingen rolle om det er R-design eller Kinetic du har i utgangspunktet. Samme fjærer som settes på uansett og det er kun de som er forskjellene på utstyrsnivåene...
Är bilen sänkt med Eibach pro kit?
Snyggt!
  • 1
  • 17
  • 18
  • 19
  • 20
  • 21
  • 27

Som i rubriken, någon som fått P3.0.3 […]

Nytt avgasrör B234F

745-an har rullat uppskattningsvis drygt 50000 mil[…]

Torkarblad till strålkastarna verkar ha utg&[…]

Motortvätt, vad tänka på?

Vill slänga in en varning, en ballast till […]