Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av titanium
#1240026
Någon som vet vilka originalmåtten centrum hjul till skärmkant skall vara på en R-design, vanlig V90 och V90 CC?
Jag har 38,5 bak och 40,2 fram på min R-design.
Nu vill man från Volvo åtgärda genom att sätta i en kloss bak så att den blir 40 bak också. Det vill inte jag . . .
Lutar åt att jag sätter i lägre fjädrar fram. Men helt vill jag att Volvo skall betala :)
av Djungelbrand
#1240048
V90 T5 ej R-design och utan luftfjädring (enligt min verkstad):

Fram: 395 mm
Bak: 389 mm
Användarvisningsbild
av grillchips
#1240050
Måste måtta min R-design snarast tror jag. Hämtade den igår, reagerade på när den stod utanför hallen att den var högre fram än bak. Väl hemma i garaget på JÄKLIGT plan yta så såg det däremot bättre ut. Vet inte om bilen "satt" sig lite eller om underlaget gjorde så stor skillnad, men bättre var det definitivt.
Kanske fyller ut bättre med större fälgar sen? Ögonmåttet säger dock att det nog diffar samma som det gör för titanium.

Bild
av PeterA
#1240133
grillchips skrev:Måste måtta min R-design snarast tror jag. Hämtade den igår, reagerade på när den stod utanför hallen att den var högre fram än bak. Väl hemma i garaget på JÄKLIGT plan yta så såg det däremot bättre ut. Vet inte om bilen "satt" sig lite eller om underlaget gjorde så stor skillnad, men bättre var det definitivt.
Kanske fyller ut bättre med större fälgar sen? Ögonmåttet säger dock att det nog diffar samma som det gör för titanium.

Bild
Tycker din bil ser kanon ut Grill

På min bil slickar bakskärmen vinter 20” aren men snart åtgärdat med nya några mm högre klossar.
På 21” låg däcken bak nästan innanför.

Din bil ser bra ut


Skickat från min iPad med Tapatalk
Användarvisningsbild
av HitTheRoadJack
#1240162
Det ser bra ut. Har läst att det tar några månader innan bilen gungat in sig med nya stötdämpare så stäm av i juni med verkstan om det ser illa ut.

Jag själv pratade med Bilia verkstadschefen, visade senaste fotot o lät mig övertalas att det är som designen, ska vara ett häng där bak. Så jag stämmer av vid sommardäcksbytet och eventuellt checkar av det vid första service om ett år, eller samband med annan åtgärd. Just nu svårt att motivera ett besök pga detta.

Bild
av Nystrom7
#1241100
Tycker min är hyfsat rak faktiskt. Men visst vore det fint med en sänkning. Får se hur det blir med sommarhjulen.Bild

Skickat från min Pixel via Tapatalk
Användarvisningsbild
av Eritom
#1241576
Bilde av bilen nyvasket og klar for påskeferie.

Liker høyden godt!
Bilagor
DF4A319F-BDA6-453E-B232-9ABDA58522C1.jpeg
DF4A319F-BDA6-453E-B232-9ABDA58522C1.jpeg (558.24 KiB) Visad 715 gånger
Användarvisningsbild
av Eritom
#1241603
BiTu skrev:Snyggt! Förstår jag dig rätt, du har sänkt 25mm fram men inget bak?
Min er senket 25mm foran og 20mm bak
Bilagor
4F1891A1-DAFA-4F65-AFA2-C4280BFFF1DE.jpeg
4F1891A1-DAFA-4F65-AFA2-C4280BFFF1DE.jpeg (578.94 KiB) Visad 704 gånger
  • 1
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 27

Det där är bara lurendrejeri. Är sy[…]

Make dating stress-free and enjoyable with the bes[…]

Dåliga lödningar i LSM (ligt switch mod[…]

Volvo v60 2022 plåtskada

Ja men precis, det är ingen färg lä[…]