Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av AndS
#1249983
HitTheRoadJack skrev: tor 10 maj 2018, 07:34 Tack men jag, iom det är en så liten sänkning, funderar jag på om inte jag kan använda ett par Coil Spring Clamps fram Bild

http://www.biltema.se/sv/Bil---MC/Bilre ... 000016403/
Nej, nej och åter Nej, inte tusan köper man en bil i halvmiljonområdet och sätter dit "EPA-traktor"-delar som bara försämrar. Vill man förändra bilen gör man det rätt med fjädrar och stötdämpare som är anpassade och förbättrar, inte försämrar.
av FilipDjurberg
#1250022
Jag har både org r design liggandes och heico 30mm om någon behöver!!


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Användarvisningsbild
av grillchips
#1250058
FilipDjurberg skrev:Jag har både org r design liggandes och heico 30mm om någon behöver!!
Dags för coils? :-o
av FilipDjurberg
#1250065
grillchips skrev:
FilipDjurberg skrev:Jag har både org r design liggandes och heico 30mm om någon behöver!!
Dags för coils? :-o
Yes det är tanken!! :)


Skickat från min iPhone med Tapatalk
av AndS
#1250072
Måste dubbelkolla, men menar ni allvar med att köpa spännare=coils som mekaniskt bara drar ihop framfjädrarna och med det försämrar fjädringen? Att jag frågar beror på att när jag höll på med liknande för 30-40år sedan var liknande lösningar fulalternativ för de som ville få en gatbil likna våra tävlingsbilar och man inte ville lägga pengar på riktiga grejor som förbättrade bilen.
av FilipDjurberg
#1250079
AndS skrev:Måste dubbelkolla, men menar ni allvar med att köpa spännare=coils som mekaniskt bara drar ihop framfjädrarna och med det försämrar fjädringen? Att jag frågar beror på att när jag höll på med liknande för 30-40år sedan var liknande lösningar fulalternativ för de som ville få en gatbil likna våra tävlingsbilar och man inte ville lägga pengar på riktiga grejor som förbättrade bilen.
Coilovers är inget ful alternativ, snarare tvärtom. Med coilovers kan du både ställa höjden, hårdheten och kompressionen på stötdämparna. Ingen vill åka och bli höjdrädd som org V90 är.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
av AndS
#1250085
Ok, då förstår jag. Men det stod bara coils och fullösningen kallades också coilxxxxxx när jag kollade.
av FilipDjurberg
#1250086
Jaha! Det finns slags fjäderklämmor man kan köpa på biltema för några kr som spänner ihop fjädern. Det är ful lösningen :)


Skickat från min iPhone med Tapatalk
  • 1
  • 19
  • 20
  • 21
  • 22
  • 23
  • 27

Haha, ok.. jeg er ikke alene. Her ser jeg at n&osl[…]

12,7 är det i ett fulladat batteri., 12,4 ca,[…]

Vi som beställt EX90

Nu verkar det som sista hindret är bortrö[…]

Kan vara svårt att se på kanten p&arin[…]